پاورپوینت بررسی نمونه های مشابه خارجی مدیا تک .
مرکز هنرهای معاصر در سال 1939 توسط Betty Pollak Rauh ، Peggy Frank Crawford و Rita Rentschler Cushman به عنوان انجمن هنر مدرن تاسیس شد. این سه زن توانستند از طریق کمکهای مالی پول کافی برای نمایش هنرهای مدرن در موزه هنر سینسیناتی جمع آوری کنند. مشاوره و تشویق اولیه توسط ادوارد M.M ارائه شد. واربورگ ، دوست خانواده پولاک ، و همچنین آلفرد اچ بار. اولین نمایشگاه جامعه ، نقاشی مدرن از مجموعه های سینسیناتی ، در دسامبر همان سال افتتاح شد. در سال 1954 انجمن هنرهای مدرن نام فعلی خود را مرکز هنرهای معاصر انتخاب کرد. تغییر نام همزمان با ایجاد دو گالری دائمی بود که از قسمتی از سطح پایین موزه بازسازی شدند. این دو فضا که توسط کارل اشتراوس و ری روش طراحی شده اند ، هر کدام شامل حدود 900 فوت مربع (84 متر مربع) بوده و دارای دیوارپوش های چوبی متحرک هستند. بسیاری از مجموعه های محلی سینسیناتی در این فضا به نمایش درآمد ، از جمله آثاری که اکنون در موزه هنر سینسیناتی از مجموعه Mary E. Johnston نگهداری می شوند.
ساخت و ساز روی بال امری در موزه هنر سینسیناتی جایگزین فضای اصلی CAC شد. در نتیجه نیاز به گسترش موزه ، این مرکز در سال 1962 نقل مکان کرد و موقتاً در مکانهای مختلف موزه هنر تافت ، فضایی در 608 خیابان اصلی و برج مراقبت ساکن شد. در سال 1964 ، مرکز طبقه چهارم ساختمان تبادل زنان در خیابان 113 غربی چهارم را اشغال کرد ، جایی که به مدت شش سال در آنجا اقامت داشت. پس از دو سال در خیابان چهارم ، مرکز اعلام کرد که قصد دارد به مرکز تجارت در خیابان پنجم نقل مکان کند ، که در 1970 افتتاح شد. ساختمان جدید 400000 دلار هزینه داشت و توسط هری ویز طراحی شد. فضای CAC حدود 12000 فوت مربع (1100 متر مربع) را پوشش می داد و پایانه جدید اتوبوس ها را در مرکز شهر سینسیناتی مشرف می کرد. با وجود مشکلات مالی اولیه در سال 1971 ، CAC توانست بیش از 400 نمایشگاه در طول 30 سال اقامت خود در میدان دولت برپا کند. اجاره دائمی این مکان در سال 1982 از طریق وثیقه شهری به دست آمد.
پیشنهادات اولیه برای خانه جدید در اواخر دهه 1980 آغاز شد و شامل مکانهای احتمالی در موسسه مکانیک اوهایو (در حال حاضر مرکز امری) و مرکز آرونوف بود. بعدها ، با ایجاد ایده ساخت یک ساختمان کاملاً جدید ، CAC روی سایت Sixth and Walnut متمرکز شد. در سال 1997 ، کمیته انتخاب معماری مرکز به طور عمومی به دنبال معماران برای طراحی اولین ساختمان مستقل CAC بود. جستجو 97 بیانیه صلاحیت را به دوازده نیمه نهایی محدود کرد: Coop Himmelblau ، Diller & Scofidio ، Herzog & de Meuron ، Steven Holl ، Rem Koolhaas ، Eric Owen Moss ، Jean Nouvel ، Toyo Ito ، Antoine Predock ، Zaha Hadid ، Daniel Liebeskind و Bernard تسوومی. یک سال بعد هیئت مدیره این کمیسیون را به زاها حدید واگذار کرد. ساخت و ساز در سال 2001 آغاز شد و ساختمان جدید در 31 مه 2003 افتتاح شد.
فهرست مطالب
تعریف
مرکز رسانه معمولا دارای بخش های مختلف است که عبارتند از:
رابطه انسان و فضای عمومی
عامل موثر در طراحی مدیاتک
نمونه موردی اول : مرکز هنرهای معاصر سینسیتی Cincinnati Center for Contemporary Art
معرفی
توضیحات
مصالح، بافت و رنگ
سایت پلان
دسترسی ها
همسایگی ها
پلان طبقه همکف
پلان ها و سیرکولاسیون مجموعه
نماها
مقاطع
عناصر تعریف کننده فضا
طراحی لابی(معماری پازل)
خروج و پلکان
بررسی سازه
فضاهای داخلی
نمونه موردی دوم : کتابخانه ملی فرانسه Bibliothèque Nationale de France
معرفی
توضیحات
ایده های طرح
حیاط مرکزی
بافت نمای برج ها
مواجهه ای از دور
مواجهه ای از نزدیک
تصاویر
نمونه موردی سوم : سندای مدیاتک، ژاپن Japan – Sendai Media Tech
معرفی
توضیحات
طراحی
سیستم سازه ای
خصوصیات برجسته :
پلان ها
طبقه اول: پلازا
طبقه دوم:
طبقه سوم و چهارم
طبقه پنجم
طبقه ششم
طبقه هفتم: استودیو
فضاها عمومی
نمونه موردی چهارم : مدیا کاسموس از تویو ایتو در گیفو ، ژاپن
معرفی
سایت پلان
توضیحات
نمای بیرونی
فضای داخلی
سیرکولاسیون نور و هوا
طبقه همکف
چیدمان مبلمان
سازه
بالکن
فضاهای شخصی در بین فضای عمومی
برش ها
نماها
نمونه موردی پنجم : مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو
معرفی
توضیحات
ساختمانی به سبک های تک
مسیر های حرکتی در جداره خارجی بنا
بخش های اصلی
فضاهای ارتباطی داخلی
فضاهای ارتباطی خارج از ساختمان
فضای نمایشگاه
فضاهای کودکان
سالن های داخلی
رستوران
پلان
نماها
نمونه موردی ششم : کتابخانه مرکزی سیاتل Seattle Central Library
معرفی
توضیحات
دو ویژگی برجسته
پوسته دولایه
کتابخانه و فضاهای عمومی
آمفی تئاتر
فضاهای عمومی و مطالعاتی
پلانها
مقاطع
سیرکولاسیون
-منابع