خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      

Error loading images. One or more images were not found.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی و معماری نمایشگاه و موزه فرش

   تعدادبرگ: 155 صفحه فایل Word   قیمت: 22000 تومان   حجم فایل: 24704 kb  تعدادمشاهده  35


مطالعات طراحی و معماری طراحی موزه فرش
 
پيشگفتار
 
ترديدي نيست كه هنر پرارج و قدمت طراحي و بافندگي قالي درايران آينه تمام نماي بخش اعظم ذوق و بينش هنري ايرانيان درطول تاريخ بوده است . امروزه نيك مي دانيم كه نخستين سرچشمه هاي هنر فرشبافي از دامان اين مرز پرگهر جوشيده و دردامان تاريخ، سراسر گيتي را از جوباره هاي پر فيض خود سيراب نموده است .
 
قالي ايراني به عنوان جلوه اي از بهشت پيوندي ناگسستني با آداب ، رسوم ، فرهنگ و مذهب مردم اين ديار داشته و دارد و در طول تاريخ همگام و همراه با تحولات فرهنگي و اجتماعي مردم اين ديار باليده و رشد كرده است .
 
باري … دركشاكش انتخاب موضوع پايان نامه به مقاله اي از استاد يگانه هنر قاليبافي ايران ، مرحوم رسام عرب زاده در فصلنامه هنر برخوردم ؛ سوگنامه اي كه شرح مهجوري هنر قاليبافي ايران را زمزمه مي كرد ؛ كه قالي ، مادر تمامي هنرهاي سنتي اين ديار، با همه حكايت باروري وماندگاريش و حديث والاي عشق نهفته در تاروپودش اينچنين گمنام مانده است و مهجور. با مطالعه مقاله استاد موضوع فرش به عنوان محور اصلي رساله در ذهنم شكل گرفت و با نگاهي كنجكاوانه به بررسي راهكارهاي ممكن جهت حفظ و ارتقاء اين ميراث ماندگار در قالب طراحي فضاي معماري پرداختم.موزه فرشچیان در اصفهان – استامبول
 
 
 
1-   طرح مسئله و اهميت آن
 
2-   اهداف پژوهش
 
4- روش تحقيق
حوزه دوم : شناخت
 
بخش اول : مطالعات پايه
 
فصل اول : شناخت فرش
 
1-   تاريخچه فرش
 
1-1-  ديباچه
 
1-2-  وجه تسميه فرش ايراني
 
1-3-  كهن ترين نمونه قالي
 
1-4-  فرش ايران درعصر ساسانيان
 
1-5-  فرش ايران بعد ازاسلام
 
1-6-  تسلط مغولان وفرش ايراني
 
1-7-  فرش ايران درعصر تيموريان
 
1-8-  فرش ايران درعصر صفويه
 
1-9-  تسلط افاغنه وفرش ايراني
 
1-10-قاجاريان وفرش ايراني
 
1-11-فرش ايران در دوران معاصر
 
1-11-1-   معرفي مراكز بافت فرشهاي نفيس در ايران
 
1-11-1-1- مشهد
 
1-11-1-2- كاشان
 
1-11-1-3- اصفهان
 
1-11-1-4- كرمان
 
1-11-1-5- تبريز باکو
 
1-11-1-6- تهران
2-   گونه شناسي فرش
 
– گونه هاي فرش ايراني
 
2-1-  طبقه بندي فرش براساس سبك محلي
 
2-2-  طبقه بندي فرش براساس شيوة بافت
 
2-3-  طبقه بندي فرش براساس جنس
 
2-4-  طبقه بندي فرش براساس شكل هندسي
 
2-5-  طبقه بندي فرش براساس اندازه
 
2-6-  طبقه بندي فرش براساس ممتاز بافي وامور تزئيني
 
2-7-  طبقه بندي فرش براساس رنگ
 
3-   مرحله قبل از بافت فرش
 
3-1-     مرحله قبل از بافت فرش
 
3-1-1-  طراحي نقش فرش
 
3-1-2-كهن ترين نقش فرش ايراني
 
3-1-3-عناصر اصلي نقش فرش ايراني
 
     ترنج
     لچك
     حواشي
 
3-1-4-  نقش فرش ايراني
 
1-   نقش شكسته
 
2-   نقش گردان
 
شناخت ابزار بافت قالي11
 
3-2-1- ابزار بافندگي ورفوگري
 
3-2-2-  دستگاههاي قالي بافي 12
 
3-2-2-1- اجزاء دار قالي
 
3-2-2-2- انواع دارقالي
 
3-2-2-3- دارهاي افقي
 
3-2-2-4- دارهاي عمودي
 
3-2-     تهيه مواد ومصالح اوليه بافت فرش
 
3-3-1-  عناصر اوليه بافت فرش
 
3-3-2- پشم
 
3-3-2-1- شستشوي پشم
 
3-3-2-2- شماره بندي پشم
 
3-3-3- كرك
 
3-3-4- پنبه
 
3-3-5-ابريشم
 
3-3- عناصراصلي در بافت فرش
 
3-4-1-  تار
 
3-4-2- پود
 
3-4-3- خامه
 
3-4- رنگ ورنگرزي درفرش
 
3-5-1- پيشينة تاريخي رنگرزي درهنرهاي ايراني
 
3-5-2-رنگ هاي طبيعي
 
3-5-3-     دندانه دادن
 
     دندانه گياهي
     دندانه اسيدي
     دندانه فلزي
 
3-5-4- بررسي چند نمونه از رنگ هاي طبيعي
 
3-5-5-  رنگ هاي شيميايي
 
    رنگهاي جوهري
    رنگهاي دانه اي
 
4-   مرحله بافت فرش 16
 
4-1-  گره وانواع آن
 
    گره تركي (گره متقارن)
    گره فارسي (گره نامتقارن)
    گره جفتي (گره تقلبي)
    گره كمانشي (بي گره بافي)
    گره تك تاري
    گره آويز
    گره دورنگ
 
4-2- بررسي دوگره فارسي وتركي
 
4-3- رجشمار در فرش
 
5- مرحله بعد از بافت فرش
 
5-1- تكميل
 
5-2-شستشو
 
5-3- پرداخت
 
5-4- داركشي
فصل دوم : بررسي نقوش پايه در فرش ( اسليمي )
 
1- ديباچه
 
2- تاريخچه شكل گيري وتكوين اسليمي
 
3- تاريخچه شكل گيري نقوش اسليمي در ايران
 
4- نقوش اسليمي از تولد تا بلوغ
 
5- بررسي تجريدي ساختار اسليمي
 
6- انواع طرحهاي اسليمي
 
6-1-  طرحهاي اسليمي
 
6-2-  طرحهاي ختائي
 
6-3-  گلهاي شاه عباسي
 
6-4-  سبك شناسي طرحهاي قالي (ويژگيهاي طرحهاي اصلي)
 
7-5-1- طرح ابنيه وآثار اسلامي
 
7-5-2- طرح شاه عباسي
 
7-5-3- طرح اسليمي
 
7-5-4- طرح افشان
 
7-5-5- طرح اقتباسي
 
7-5-6- طرح نقشه بندي
 
7-5-7- طرح بته اي
 
7-5-8- طرح درختي
 
7-5-9- طرح تركمني
 
7-5-10-  طرح شكارگاه
 
7-5-11- طرح گلداني
 
7-5-12- طرح محرمات
 
7-5-13- طرح ماهي درهم
 
7-5-14- طرح محرابي
 
7-5-15- طرح هندسي
 
7-5-16- طرح ايلياتي
 
7-5-17- طرح تلفيقي
 
7-اسليمي وعرفان (وحدت معنوي هنرها)
 
8- اسليمي و فرهنگ
 
9-اسليمي و رنگ
 
10- اسليمي و همنوايي با موسيقي
 
11-اسليمي و شعر
 
12-اسليمي وهنرهاي كتيبه نگاري وخوشنويسي درايران
 
پي نوشت فصل دوم
فصل سوم : مطالعات شناخت موزه
 
1-شناخت مفهوم موزه
 
1-1-ريشه كاوي ومعنا شناسي واژه موزه
 
1-2-موزه در فرهنگ نامه ها
 
 
2- تاريخچه موزه در ایران و جهان
 
2-1-  تاريخچه موزه درجهان
 
2-1-1-نهادينه شدن موزه هادرجهان
 
2-2-تاريخچه موزه درايران
 
2-2-1-نهادينه شدن موزه درايران
 
موزه همايوني.
 
موزه ملي.
 
موزه دانشكده افسري.
 
موزه هنر و صنايع .
 
موزة مردم‌شناسي تهران.
 
موزه‌هاي بقاع متبركه
 
تأسيس موزه ايران باستان
3- انواع موزه ها
 
3-1-  موزه هاي تاريخي
 
1. موزه‌هاي اماكن باستاني
 
2. موزه‌هاي انسان‌شناسي (مردم‌شناسي)
 
3. خانه‌هاي تاريخي و مسكن شخصيتهاي معروف فرهنگي، هنري و سياسي تاريخچة علوم مختلف
 
4.تاريخچة علوم مختلف
 
3-2-  موزه هاي هنري
 
3-3-  موزه هاي علمي
 
3-4-  موزه هاي فضاي باز
 
3-5-  كاخ موزه ها
 
3-6-  موزه هاي علوم وتاريخ طبيعي
 
3-7-  موزه هاي محلي يا منطقه اي.
 
پي نوشت فصل سوم

منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات طراحی و معماری ,طراحی موزه فرش ,رساله نمایشگاه و موزه فرش,مطالعات,پروژه, طرح نهایی ,پروپوزال,رساله,ppt,pptx,doc,iranپایان نامه, ایستگاه, طرح6 مترو,معماری,دانلودرایگان,طراحی,ضوابط, استانداردها,ويژگيهاي,نمونه موردی, تاریخچه, مبانی,نمونه موردی,دانلود رساله,پایان نامه معماری ,دانلود رساله پایا,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی طراحی غرفه های نمایشگاهی
مطالعات طراحی و معماری موزه جنگ
مطالعات , نقشه های اتوکد طراحی معماری موزه هنرهای معاصر تهران
مطالعات طراحی موزه فرش
مطالعات طراحی معماری مرکز و مجتمع مدیتیشن با رویکرد فضاهای مینیمال
مطالعات طراحی پارک موزه طبیعت ،باغ موزه
مطالعات طراحی و معماری موزه آثار باستانی
مطالعات طراحی موزه علم و فناوری
مطالعات طراحی موزه صنايع دستی با رویکرد معماری اسلامی ایرانی
مطالعات طراحی موزه فرهنگ و تمدن ترکمن، موزه مردم شناسي بندر ترکمن
مطالعات طراحی موزه مردم شناسی آذربایجان
مطالعات طراحی پارک موزه جوان با رویکرد معماری زمینه گرا
مطالعات طراحی،پارک موزه جوان با رویکرد ارتقاء مشارکت اجتماعی
دانلود مطالعات موزه موسیقی/word
مطالعات طراحی موزه ادیان با رویکرد معناگرایی در معماری
مطالعات طراحی موزه سبک هاي معماري با رویکرد معماری پایدار
مطالعات معماری موزه
مطالعات طراحی موزه مردم شناسی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی موزه هنر و فرهنگ با رویکرد معماری اکولوژیک
پروژه طراحی موزه موسیقی با رویکرد معماری پایدار

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد