خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      

Error loading images. One or more images were not found.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: مطالعات طراحی سالن تئاتر شهر

   تعدادبرگ: 165 برگ ورد/   قیمت: 16000 تومان   حجم فایل: 11002 kb  تعدادمشاهده  55


فهرست
فصل 1
1-تاریخ ، جغرافیا و فرهنگ صفحه
1-1-     تعریف فرهنگ8  
1-2-     معرفی خرم آباد10
1-3-    تاریخچه خرم آباد 12
1-4-    بناهای تاریخی خرم آباد13- 23 
1-5-    مذهب-زبان-نژاد24 
1-6-    وضعیت کنونی شهر خرم آباد25
1-7-    جمعیت-اقتصاد-صنعت26
1-8-    صنایع دستی خرم آباد27- 28   
2- مطالعات جغرافيايي    
2-1-   معرفی سایت28
2-2-  موقعیت ارتباطی 29-30
2-3-  اقلیم خرم آباد 31
2-4- ویژگیهای آب وهوایی و بادها ودما33- 38
 
 
فصل 2
بررسی روشهای سا خت40
2-1-  سفت کاری 41
2-2- نازک کاری 42
2-3- دیوارها-سقف کا ذب43
2-4- درب چوبی44
2-5- رنگ 46
2-6- دمای انبساط 47
فصل 3
3-1- روابط کلی در یک مجموعه فرهنگی 47
3-2-  شکل زمین-گیاه-آب 48
3-3-  ضوابط و معیارهای طراحی سالنهای موسیقی و تئاتر48- 57
3-3-1- مقدمه58
3-3-2- بررسي قسمت هاي اصلي مجموعه  59
3-3-3- بخش نمایش و اجرا   60- 112
 
  3-3-4-  صحنه   60
3-3-5- سالن با سقف بلند در بالای صحنه  61
3-3-6- سالن با سقف کوتاه در بالای صحنه   63
3-3-7- اجرا صحنه  64
3-3-8- محل استقرار ارکستر موسیقی   64
3-3-9- آپرون (قسمت جلوی طاقی در صحنه)   65
3-3-10-شبکه   65
3-3-11- توفال ها   66
3-3-12- پرده پشت صحنه   66
3-3-13- پوسته و سایبان ارکستر67
3-3-14- درها   69
3-3-15- ارتفاع دهنده ها    69
3-3-16- فضای جابجایی دکور به صورت افقی  69
3-3-17- فضای جابجایی عمودی دکور    69
3-3-18- طرح نور برای صحنه   70
3-3-19- اتاق های کنترل نور و صدا   72
3-3-20- فضاهای نشستن تالارهای موسیقی    72
3-3-21- اشکال پلان : ( Floor Shaper )  73
3-3-22- فرم مناسب برای سالن و صحنه   77
3-3-23- بررسی زوایای دید   78
3-3-24-تعیین عمق  79     
3-3-25- مبلمان سالن   80
3-3-25-1- طرح صندلی ها   80
3-3-25-2- فرم ردیف ها   81
3-3-25-3- تعداد صندلی ها در هر ردیف  82
3-3-25-4- صندلی های کنتینا نتال  83
3-3-25-5- راهروهای بین صندلی ها  83
3-3- 25-6-بالکن ها84
3-3-25-7 نور سالن  84
3-3-28- 8راهروها و عناصر ارتباطي  88
3-3-28-9 پله89
3-3-30- سرويس هاي بهداشتي  90
3-3-31- فضاهاي وابسته به سالن كنسرت  90
3-3-32- بخش آموزش  91
3-3-33- اتاق هاي تمرين عملي  92
3-3-34- ملاحظات تأسيساتي  بخش آموزش  93
3-3-35- اتاق هاي كر  93
3-3-36- اتاق هاي تمرين انفرادي95
3-3-37- كلاس هاي پيانو  95
3-3-38- كلاس هاي تدريس نظري   95
3-3-39- سالن رسيتال (سالن تمرین)   96
3-3-40- اتاقك هاي شنيدن  97
3-3-41- كارگاه ها    98
3-3-41-1- کارگاه تعمیر ساز  98
3-3-41-2- كارگاه ساخت دكور   98
3-3-42- بخش اداري   99
3-3-43- نکات نهایی  100
3-3-44- معلولين در ارتباط با مجموعه    102
3-3-45- تأسيسات مكانيكي مجموعه  105
3-3-46- ايمني مجموعه در مقابل آتش سوزي 107
3-3-47- پرده ايمني   108
3-3-48- تهويه دود ( برج صحنه )   109
3-3-49- سيستم هاي اطفاي حريق  109
3-3-49-1- سيستم آب پاش  109
3-3-49-2- سیستم های خنک کننده با کف   110
3-3-50- راههای فرار از ساختمان  111
3-4-  مطالعات آکوستیکی :   تعريف آكوستيك در معماري   112
3-4-1- تعاریف اولیه  112
3-4-2- بازتاب   112
3-4-3- نوفه   113
3-4-4- واخنش   114
3-4-5- ضريب آبسورپسيون   115
3-4-6- آبسوربنت ها    116
3-4-7- انواع آبسوربنت ها   117
3-4-8- نصب آبسوربنت ها   119
3-5- مباني آكوستيك در طراحي تالارها به خصوص تالارهاي موسيقي  120
3-5-1-زمان واخنش مناسب در تالارهاي موسيقي  121
3-5-2-تعداد تماشاگران ، مبلمان و جنس آنها  122
3-5-3-حجم سالن موسيقي  125
3-5-4- فرم مناسب براي تالار موسيقي  127
3-5-5-فرم سقف و ديوارها   128
3-5-6-بازتاب امواج (بازتاب آيينه اي)   128
3-5-7-پژواك  129
3-5-8- كانوني كردن   130
3-5-9-خزش   130
3-5-10- امواج ايستا  130
3-5-11-پخشايي   131
3-5-12- نتيجه گيري  133
 
 
فصل 4
4-1-1- نمونه های خارجی 134 
4-1-2 شهر موسيقي (The City Of Music )135
4-1-3- مركز موسيقي والت ديسني136   
4-2- نمونه های ایرانی  137
4-2-1- اپراي گلايندبورن  137
 
فصل5
5-1-برنامه ریزی کالبدی
5-2-برنامه فیزیکی
 
 
 
 
 
 
مقدمه 
تعریف فرهنگ
فر به معني شوکت و شکوه ، نشانه اي از والا نگريستن و به ارزشمندي انديشيدن و درتعالي گام نهادن است  ضمن اينکه به پيش روي نگريستن را هم ، به مفهوم زماني– مکاني کلمه در بردارد هنگ به معني سنگيني و وقار ، فهم و معرفت، هوش و هوشياري ، کشيدن و بدست آوردن قائم به آموزش و پرورش است  فرهنگ هر شخص حاصل آگاهي ها، شناخت ها و تجربه هاي وي است 
ايرانيان ، دستيابي انسان به برتري ها را در جهان معنوي از راه بهره وري از توشه و اندوخته ها و آموخته هايش به مثابه پديده اي دانسته اند همزاد با انسان و در تامين اين پديده ، واژه فرهنگ را ساخته اند سرزمين کهنسال ايران با تمدني درخشان ، کشوري بزرگ با فرهنگي گرانسنگ است که به تعبير علامه اقبال لاهوري از پدري سامي و مادري آريايي زاده شد 
در واقع آنچه امروز فرهنگ مي ناميم ، در جهان باستان برابر اسطوره و آيين بوده است و مجموعه اسطوره و آيين در جامعه ابتدايي عبارت است از فرهنگ آن جامعه 
فرهنگ ، يعني مجموعه اي مرتبط از کردارها و باورها که از راه جامعه به ارث رسيده و بافت زندگي ما را تعيين 
مي کند  ( سايپر : 1921 )
فرهنگ آن چيزي است که از گذشته آدميان باز مانده است که اکنون ايشان عمل مي کند و آينده شان را شکل 
مي دهد  ( مايرس : 1927 )فرهنگ مجموع راه و رسم ها و عمل و انديشه يک گروه اجتماعي در گذشته و حال است و عبارت است از مجموع قراردادها يا باورها و نيز رسوم و رويه هاي رسيده از نسل پيشين (بوگاردوس : 1930)
باورها، نظام هاي فکري، فنون علمي،  راه و رسم هاي زندگي،  رسوم، نسل ها و تمامي شيوه هاي کردار که جامعه بدان سازمان مي بخشد، فرهنگ نام دارد بنا براين تعريف، فرهنگ شامل تمامي کرد و کارهايي است که در اجتماع ميان افراد شکل مي گيرد و يا يک گروه اجتماعي آموخته مي شود ولي صورت هاي خاصي از رفتار که سرشت ارثي از پيش تعيين کرده است را شامل نمي شود (هيلر : 1950)
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مطالعات ,طراحی سالن , تئاتر شهر ,سالن تئاتر شهر , رساله , طرح نهايی ,مطالعات,پروژه,پروپوزال , برنامه فیزیکی , استاندارد, تحقیق ,پایان ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran,معماري,دانلود ,رايگان,طراحي , نامه, طرح نهایی ,استانداردها, اصول, تاريخچه, مباني ,نمونه موردي,دانلود رساله ,پروژه پایانی معماري ,دانلود,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی تالارشهر،سیتی هال،city hall،با رویکرد تعاملات اجتماعی
دانلود رساله طراحی سینما
پروژه طراحی مرکز تحقیقاتی آموزشی نمایشی موسیقی کلاسیک ایران
مطالعات طراحی پردیس سینمایی با رویکرد افزایش دلبستگی مکان، با تاکید بر پایداری اجتماعی
مطالعات طراحی مرکز تولید موزیک و استودیوی ضبط موسیقی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی تالار شهر با رویکرد پایداری اجتماعی
مطالعات طراحی آمفی تئاتر
مطالعات طراحی مجتمع سينمايي با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی مجموعه فرهنگی سینمایی با رویکرد معماری سبز
مطالعات طراحی سالن موسیقی
مطالعات طراحی مجتمع سينمايي
مطالعات طراحی مجتمع سينمايي
مطالعات طراحی مجتمع سينمايي
مطالعات طراحی تالار شهر با رویکرد معماری مدرن
مطالعات سالن نمایش یا تئاتر,,, ۱۹۰ص
مطالعات طراحی تالار نمایش و کنسرت
مطالعات طراحی پردیس سینمایی
دانلود مطالعات پردیس سینمایی شمال با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی پردیس سینمایی شهر
مطالعات طراحی سینما -دانلود رایگان سینما

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد