پاورپوینت بررسی پدیدار شناسی در معماری
معماری از زمان ظهور به این شکل، همواره با تکیه بر اندیشههای جریانهای مختلف فلسفی، آثاری چشمگیر با کیفیت زیباییشناختی عالی خلق میکند که یکی از کارکردهای اصلی آن ایجاد فضاها و محیطهایی است که حواس را تحریک میکند. با این حال، در طول قرن بیستم و به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی، این عملکرد در بیشتر مواقع به توسعه صرفا اقتصادی و املاک منجر شد.
یکی از این جریانات فلسفی پدیدارشناسی است که با آن مطالعه فلسفی جهان که مستقیماً در آگاهی متجلی می شود شناخته می شود; مطالعه ساختارهای تجربه ذهنی است. پدیدارشناسی یک جنبش فلسفی گستردهای بود که در سالهای اولیه قرن بیستم توسط ادموند هوسرل (فیلسوف و ریاضیدان آلمانی) پایهگذاری شد که آن را یک «روانشناسی توصیفی» توصیف کرد و بعدها توسط حلقهای از پیروانش در دانشگاههای گوتینگن گسترش یافت. و مونیخ در آلمان این فلسفه بعدها به فرانسه، ایالات متحده و سایر نقاط جهان گسترش یافت.
فهرست مطالب
تعریف پدیدار شناسی
نظریه پردازان
معماری مبتنی بر هفت حس
جمع بندی
نظریه پردازان پدیدارشناسی
پدیدارشناسان معماری و تأثیر از پدیدارشناسان فلسفی
کریستین نوربرگ شولتز
مارتین هایدگر
مارتین هایدگر
اندیشه های شهرسازی و معماری
ادموند هوسرل
استیون هال
معماری حواس
محرمیت صوتی
سکوت، زمان و خلوت
شکل لامسه
هویت یابی کالبدی
وظیفه ی معماری
معرفی لویی کان
معرفی دیدگاه های کان
سکوت و نور
احساس انسانی
احساس مکان
آداب و رسوم انسان
احساس ترکیب در کل بنا
استفاده از مواد و مصالح ساختمانی ، متناسب با طبیعت آنها
احساس فضای معماری به عنوان هدف اصلی
اهمیت نوربه منزله بخشی از طرح
تناسبات و ارتباط های معمارانه
منابع و ماخذ