خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت بررسی ضوابط طراحی مرکز تجاری

   تعدادبرگ: 75 اسلاید .   قیمت: 7500 تومان   حجم فایل: 6166 kb  تعدادمشاهده  2


فهرست مطالب

: مراکز خرید Mall یاshopping mall
تاریخچه
مراکز خرید در بریتانیا
مفهوم مراکز خرید
انواع کاربری تجاری
تجاری  رده منطقه
تجاری رده حوزه
تجاری رده شهر و فراتر
با توجه به تعریف پروژه و اهدافی که در نظر گرفته شده است فضاهای یک مجتمع تجاری عبارتند :1-فضاهای تجاری:شامل سالن فروش کالا (خرد-میان اندازه –خرد)
2-فضای خدماتی:برای رفاء و آسایش خریداران(فضای نگهداری کودکان-استراحت-بانک-کیوسک اطلاع رسانی-ایستگاه تاکسی)
3-فضای تفریحی:رستوران-چایخانه-بازی کودکان
4-اداری :اتاق مدیریت-امور مالی-کنفرانس
- فضای اجتماعی و فرهنگی:آمفی تتاتر-میدان گاه
6-فضای سرویس دهنده :انبارها-محل تحویل کالا-جابجای زباله
7-تاسیسات :گرمایش –تهویه متبوع-مانیتورینگ
8-فضای فرهنگی:نمازخانه – نمایشگاه خاص
9-پارکینگ:فروشندگان-خریداران-کنترل خرج و ورود
10-فضای سبز:باغ-باغچه- آب نما
11-مسیر ها :راهروهای ورود و خروج-سیستم توزیع در خیابان-مسیر سر پوشیده و
ارتباطات عمودی و افقی
سیر کولاسیون عمودی
سیرکولاسیون افقی
مسیرهای ارتباطی
مسیرهای ارتباطی عمودی:
آتریوم) )محوطه های میانی
محوطه میانی
انواع مراکز خرید
1)برون شهری
2)شهری:
3)مرکز خرید بزرگ(برون شهری
4)پروژ ه های نوسازی شده (درون شهری):
پارکینگ:
نقشه3-13  نقشه آرایش برای ورود همزمان دو ماشین بررسی اقتصادی و آنالیز مغازه ها
ایجاد فضای مناسب برای خرید
۳ – طراحی داخلی و گزینش مبلمان
چیدمان و اندازه ویترین ها و ورودی ها:
مراکز تجاری(چه درون شهری چه برون شهری) time saver
ضوابط واستانداردهای واحد های تجاری
استانداردها
1-واحدهای تجاری :
1-واحدهای تجاری همراه با انباری
2- واحدهای تجاری مجزا
دربهای ورودی:
جدول تخصیص فضایی و حوزه های عملکردی پایه در فروشگاه ها
برنامه فیزیکی طرح
سرمایش_گرمایش
شناخت سیستم های تابستانی :
سیستم هوا شوی (ایرواشر) با کویل گرمایی:
سیستم فن کویل زمینی :
فن کویل کانالی :
فن کویل سقفی:
انتخاب سیستم حرارتی و برودتی
بخش فروشگاهی :
تأسیسات بخش اداری :
شناخت سیستم های سازه ای :
بررسی نمونه ها
مرکز خرید باربی شانگهای، چین
هال ورودی و هسته اصلی
طبقه بانوان، بخش آرایش
نقشه ها

گونه ای از معماری است که شامل  مجموعه ای از مغازه ها است به اضافه  پیاده روها  یا راههای دسترسی, برای تامین ارتباطات عمودی و افقی,در نقش ستون فقرات, که این مغازهها را به هممتصل می کنند.
 
یک مجتمع تجاری,یک مجموعه ای از مغازه های جزئی(خرده فروشی)می باشد وباید دارای امکاناتی باشد.تا گروهی از مردم که به آنجا میروند به راحتی خرید کنند و بیشترین امکانات را داشته باشد تا خرید و فروش به حداکثر خود برسد.
 
تاریخچه :
 
در بریتانیا و اروپا مفهوم دیگری به نام حدوده خرید یا محدوده پیاده رو مطرح است  که نمونه ای  بزرگتر از arcadeاست و اغلب قسمتی از آنهاسرپوشیده است این محدودهها منحصرا محدوده های برای دادوستد هستند.
 
مراکز خرید در بریتانیا معمولا در مرکز شهر هستند و تعدادی از این مراکزنیز در دهه ۸۰و  ۹۰درحومه بعضی شهرهای بریتانیا  ساخته شدند.
 
امروزه مراکز بیرون شهر در جهان گسترش یافته اند و در حال حاضر بیشتر به گونه ای از پارکهای خرید توجه نشان داده میشود که شامل رسته ای مغازه ها با مشاغل مشابه اند و هر کدام هم ورودی جداگانه ای دارند
 
مفهوم مراکز خرید هرچند در اروپا مفهومی زاییده صنعتی شدن وگونه ای معماری  قرن بیستمی به حساب میآید در این سوی جهان داستانی به بلندای یک تاریخ دارد تا آنجا که شهر اسلامی را نمیشود بدون بازار تصور کرد بدون مغازه ها تیمچه ها  چارسوها و….  بازارسرپوشیده  بزرگ اصفهان از آثار قرن دهم میلادی, بازار سر پوشیده بزرگ تهران با ده کیلومتر طول و نمونه دیگری از مراکز خرید اینچنینی است مثال دیگر بازار بزرگ استانبول است که در قرن ۱۵میلادی ساخته شده است این بازار با ۵۸گذر و ۴۰۰۰مغازه  نمونه دیگری از این گونه معماری است.اولین نمونه های اروپایی تحت تاثیر این مفهوم و نیازدر قرنهای بعد به وجود آمد از این میان مارکت سرپوشیده آکسفورد,درآکسفورد انگلستان نمونه ای متاخر از این گونه معماری در اروپاست که  به طور رسمی در اول نوامبر ۱۷۷۴افتتاح شده و هنوز زنده و پابرجاست با گذشت زمان این مفهوم نیز گسترش پیدا کرد و متکامل تر و شایع تر شد,از نمونه های بعدی  میتوان پاساژبارلینگتون درلندن را که  در سال ۱۸۱۹افتتاح شد را نام برد این مفهوم به امریکا سفر کرد واولین نمونه آن در جزیره رود(Rhode Island) در ۱۸۲۸ متولد شد از نظر تالریخ نگاری معماری  این مرکز خرید در ترویج این گونه معماری واین مفهوم درآمریکا نقش بسزایی بازی کرد
ضوابط طراحی مرکز تجاری


کلمات کلیدی مرتبط:
: مراکز خرید Mall یاshopping mall ,تاریخچه ,مراکز خرید در بریتانیا ,مفهوم مراکز خرید ,انواع کاربری تجاری ,تجاری  رده منطقه ,تجاری رده حوزه ,تجاری رده شهر و فراتر ,با توجه به تعریف پروژه و اهدافی که در نظر گرفته شده است فضاهای یک مجتمع تجاری عبارتند :1-فضاهای تجاری:شامل سالن فروش کالا (خرد-میان,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی تاريخچه شكل گيري بازار در ايران از ابتدا تا كنون پاورپوینت
پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی نظری بازارها و مجتمعهای تجاری
پاورپوینت بررسی تاریخچه و مبانی طراحی مراکز خرید و فضاهای تجاری
پاورپوینت مطالعات و برنامه فیزیکی مجتمع های تجاری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد