خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      

Error loading images. One or more images were not found.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری مراکز خرید

   تعدادبرگ: 75 اسلاید .   قیمت: 9000 تومان   حجم فایل: 3287 kb  تعدادمشاهده  52


 مفهوم مراکز خرید هرچند در اروپا مفهومی زاییده صنعتی شدن وگونه ای معماری قرن بیستمی به حساب میآید در این سوی جهان داستانی به بلندای یک تاریخ دارد تا آنجا که شهر اسلامی را نمیشود بدون بازار تصور کرد بدون مغازه ها تیمچه ها چارسوها و.... بازارسرپوشیده بزرگ اصفهان از آثار قرن دهم میلادی, بازار سر پوشیده بزرگ تهران با ده کیلومتر طول و نمونه دیگری از مراکز خرید اینچنینی است مثال دیگر بازار بزرگ استانبول است که در قرن 15میلادی ساخته شده است این بازار با 58گذر و 4000مغازه نمونه دیگری از این گونه معماری است.اولین نمونه های اروپایی تحت تاثیر این مفهوم و نیازدر قرنهای بعد به وجود آمد از این میان مارکت سرپوشیده آکسفورد,درآکسفورد انگلستان نمونه ای متاخر از این گونه معماری در اروپاست که به طور رسمی در اول نوامبر 1774افتتاح شده و هنوز زنده و پابرجاست با گذشت زمان این مفهوم نیز گسترش پیدا کرد و متکامل تر و شایع تر شد,از نمونه های بعدی میتوان پاساژبارلینگتون درلندن را که در سال 1819افتتاح شد را نام برد این مفهوم به امریکا سفر کرد واولین نمونه آن در جزیره رود در 1828 متولد شد از نظر تاریخ نگاری معماری این مرکز خرید در ترویج این گونه معماری واین مفهوم درآمریکا نقش بسزایی بازی کرد.
به دنبال مراکز ساخته شده در انگلستان و امریکا گالریا ویتوریو امانویل در میلان در دهه 60قرن هجدهم ساخته شد که از نظر وسعت شبیه تر به مراکز بزرگ خرید در دوره مدرن بود و کم کم بیشتر شهرهای بزرگ در اواخر قرن 18 و اوائل قرن 19شروع به ساختن پاساژها و مراکز خرید کردند در این میان پاساژ Cleveland GUM نیزدرمسکو در1890ساخته شدند.
مراکز خرید اولیه که در تب و تاب صنعتی شدن و عصر ماشین طراحی میشدند مقیاس انسانی نداشتند و بیشتر شرایط عبورو مروراتومبیل ها در طراحی آنها در نظر گرفته میشد. مانندMarket Square, Lake Forestدر الینویز که در 1916ساخته شدند وCountry Club Plaza در کانزاس و میسوری که در 1924ساخته شدند.
در نیمه قرن بیستم به واسطه حومه نشینی و فرهنگ اتومبیل درآمریکا سبک جدیدی ازمراکز خرید بزرگ در حومه شهرها به دور ازازدحام مراکزشهرها به وجود آمد.اولین مرکز خرید اینچنینی در امریکا Park Village بود که در 1931در دالاس تگزاس افتتاح شد.
 در انگلستان این مفهوم به گونه ای دیگردرآمد Chrisp Street Market اولین پیاده رو به شکل یک منطقه تجاری بود که شامل مغازه ها و راههای جلوی آنها میشد
 
 
فهرست مطالب
مقدمه
مفهوم مراکز خرید:
تاریخچه و سیز تکاملی مراکز خرید 
مرکز خرید در ایران  
پیدایش مراکز خرید ایرانی و موقعیت آنها در شهر
بررسی بازارها از دیدگاه معماری 
بررسی بازارها از دیدگاه شهرسازی  
بررسی بازارها از دیدگاه اجتماعی و روانی
انواع مراکز خرید:
دیدگاههای مختلف برای تقسیم بندی بازارها: 
وسعت و حوزه نفوذ  
عملکرد فضاهای تجاری 
تاثیر عوامل اقتصادی و تجاری
طراحی اولیه:
اشکال نا منظم و متنوع 
طراحی فضاهای خارجی  
تاسیسات الکتریکی 
سیستم روشنایی 
سیستم فن کوئل با هوای تازه مرکزی
منابع
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری , مفهوم مراکز خرید: ,تاریخچه و سیز تکاملی مراکز خرید ,مرکز خرید در ایران ,پیدایش مراکز خرید ایرانی و موقعیت آنها در شهر ,بررسی بازارها از دیدگاه معماری ,بررسی بازارها از دیدگاه شهرسازی ,بررسی بازارها از دیدگاه اجتماعی و روانی ,انواع مراکز خرید: ,دیدگاههای مختلف برای تقسیم بندی بازارها:,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مجتمع تجاری اداری ستاره باران تبریز
پاورپوینت تحلیل و بررسی طراحی معماری مجتمع تجاری آرمان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکزخرید مارینا مال دبی – Dubai Marina Mall
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری ساختمان تجاری اداری پرنسا تهران
پاورپوینت بررسی معماری مرکز خرید مترو گاردن عمرانیه استانبول
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجاری ناولا پولا در کرواسی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز تجاری ویتوریو امانوئل II در میلان، ایتالیا
پاورپوینت بررسی معماری نمونه تطبیقی مجتمع تجاری ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری تفریحی کانیون در ترکیه
پاورپوینت بررسی معماری فروشگاه مد و لباس LAURELLA
پاورپوینت بررسی معماری فروشگاه Mlouye واقع در مرکز خرید استانبول
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجاری گالری لافایت در پاریس، فرانسه
پاورپوینت بررسی مطالعه موردی معماری مجموعه تجاری روزولت فیلد (مرکز خرید) نیویورک
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان تجاری موج Seongsu
پاورپوینت بررسی معماری خانه مد و لباس همراه با برنامه فیزیکی
پاورپوینت بررسی معماری نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خودرو
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه اقامتی تجاری اداری مقر کمیته المپیک موزامبیک
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجاری برج تئاتر اپل اثر فاستر و شرکا
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری تفریحی توریستی خلیج فارس شیراز
پاورپوینت بررسی معماری انبار لجستیک شهر جدید تایپه، تایوان اثر معماری J.C

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد