خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری ساختمان سوئیس ری-نورمن فاستر بهمراه پلان و نقشه Swiss Re Tower

   تعدادبرگ: 50 اسلاید بهمراه پلان و نقشه   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 7506 kb  تعدادمشاهده  3


معماری ساختمان سوئیس ری-نورمن فاستر
 
شرکت سوئیس ری،یکی از مهم ترین شرکت های بیمه ی اتکایی در جهان است.ساختمان جدید،مرکز تجمع تمام کارکنان شرکت در لندن است.این برج که در سایت ساختمان پیشین بازار بورس بالتیک درقسمت سیتی لندن قرارگرفته،شامل ۴۱ طبقه و۷۶۴۰۰ متر مربع زیربنا مشتمل بر بخش اداری و فضاهای کار و یک مرکز خرید است که از تالار عمومی قابل دسترسی می باشد.
 
هدف این پروژه با رویکرد فنی ،معماری،اجتماعی و فضایی جدید آن است که اولین برج اکولوژیکی پایتخت را به وجود آورد.در این برج ،ایده هایی که با همکاری باکمینیستر فولر در طراحی کلیماتروفیس،پیوند جدیدی بین طبیعت و محیط کار بوجود آورد.محیط سرسبز این برج،خرد اقلیم مناسبی در میان فضایی محصور و انرژی بسند به دست داد  و صفحات دیوار و بام را در پوسته ی مثلثی شکلی باهم ادغام کرد.

این برج دارای پلان شعاعی با محیط دایره ای شکل است.از زاویه ی نیم رخ، این برج به سمت بالا عریض شده دوباره عرض آن کاهش یافته و در قسمت انتهای آن به حداقل می رسد.این فرم به خوبی با شرایط تیرو بندهای سایت سازگار است.چنین ساختمانی نسبت به یک بلوک چهارگوش هم اندازه ی خود،ظریف تر به نظر می رسد. انعکاس نور نیز در آن کاهش می یابد و شفافیت مطلوب  به بهترین حالت بدست می آید.با نازک تر شدن مقطع آن در جهت پائین،مساحت عرصه ی عمومی در طبقه ی همکف با بالاترین حد ممکن افزایش می یابد.سازه ی این برج دارای باد بندهای موربی در دیواره ی ساختمان است و بدین طریق ،فضای بدون ستونی در طبقات بوجود آورده است.با شیشه کاری کامل سطوح خارجی نور روز به طورکامل به داخل ساختمان هدایت می شود.
 
کف هریک از طبقات،با توجه به طبقه ی پائین دوران یافته است.این کار باعث  شده فضای بین شعاع های هر طبقه با یکدیگر ترکیب شود و باغ مارپیچی شکلی در فضا به وجود آورد.این فضاها،مقیاس اجتماعی ساختمان را کوچکتر می کند و همچون«شش های» ساختمان هوای داخلی درا تنظیم کرده ،محیط مطلوبی به وجود می آورد .دریچه های تعبیه شده در طبقات و پوسته ی ساختمان نقش هدایت هوای تازه به داخل ساختمان را بر عهده دارند .در روند باز یافت ،از هوای نامطلوب می توان برای گرمایش ساختمان استفاده کرد یا آن را به بیرون ساختمان هدایت نمود.
 

فرم مارپیچی شکل که به وسیله ی دهلیز سرگشاده ی طبقات به وجود آمده،با ایجاد اختلاف فشار به جریان طبیعی هوا کمک می کند.این سیستم تهویه ی مطبوع مکانیکی نیست.در نتیجه مصرف انرژی این ساختمان در مقایسه با ساختمان های اداری معمول تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

چیزی حدود بیست سال پیش در یکی از مناطق لندن اتفاقی میفته که یک بنای قدیمی رو نابود میکنه! اینجوری که من از تاریخ معماری معاصر یادمه ظاهرا این اتفاق بر اثر بمبی بوده که ارتش ایرلندی ها در اون منطقه منفجر میکنن و ساختمون بورسی که در اون مکان بود نابود میشه . گویا اوایل تصمیم به ترمیم این بنا بود اما بعد از یه سری بررسی ها تصمیم بر ساخت یک برج شاخص در اون منطقه که گویا تجاری ترین قسمت لندنه گرفته میشه. و اینحوری شد که نورمن فاستر عزیز دل! شد معمار این برج و این پروژه وارد شرکت فاستر و شرکا شد!

چیزی که مشخصه اینه که این حجم مدور یه پلان دایره ایی و سیرکلاسیون شعاعی داره و در سایتی دایره ایی شکل هم اجرا شده که اين ويژگی به دلیل محدوديت‌هاي سايته و میتونه جوابگوی این محدودیت ها هم باشه: ساختمون باريک‌تر از يک بلوک مستطيل ‌شکل هم‌اندازه خودشه، انعکاس‌ها کمترن، شفافيت بیشتر شده و باريک شدن مقطع اون نسبت به پايه، محدوده فضاهای عمومی در طبقه همکف رو هم که به حداکثر رسونده!خب همه ی اینا یعنی موفقیت پروژه دیگه!

در پلان تيپ اداري هر طبقه به 6 فضاي مستطيل شکل تقسيم میشه  و آسانسورهاي اصلي تا طبقه 34 بالا مي‌رن و دسترسي به طبقات بالاتر توسط آسانسورهايي با فشار از پايين تامين می شه که این خودش یه نکته ی جالبه!. رستوران طبقه 39 و 40 درست در زير تاج ساختمانه که میگن چشم اندازش فوق العادست و یه ديد پانوراماي 360 درجه از لندن و حومه داره! حالا ایشالله بطلبه از نزدیک این دید پانوراما رو تجربه کنیم!

- یه نکته ی بسیار مهم در این اثر که اونو در حوزه معماری امروز شاخص کرده سازگاریش با محیط زیسته! عوامل طبیعی مثل تابش نور خورشيد و جريان باد به‌گونه‌اي ازشون استفاده شده که هم آسايش بيشتري براي ساکنا به‌وجود بياره و هم با کاهش مصرف انرژي با محیط سازگار تر باشه . در واقع با استفاده از سيستم تهويه طبيعي ايجادشده و نماي دو پوسته این برج، ۴۰ درصد از روزهاي سال سيستم تهويه ی ساختمون خاموشه و استفاده از نور طبيعي وابستگي به سيستم نورپردازي رو طبیعتا کاهش داده .مقطع ساختمون باعث شده ميزان انحراف باد به پايين نسبت به يک برج مستطيل شکل هم‌اندازه کاهش پیدا کنه.از طرفی جريان‌های هوای ناشی از مقاومت ساختمون موجب آزار عابرين پياده هم در سطح خيابان نمي‌شه. نماي دوپوسته‌اي تمام شيشه‌ایش هم با هوايي که از دفتر ها بيرون مياد خنک میشه و به اين ترتيب بار حرارت کلي ساختمون خیلی کم میشه. ضمن اینکه هوای بین دوجداره شيشه‌ای ذخیره میشه و فضای اداری داخلی را عايق‌کاری می کنه!

حالا چرا سوئیس ری؟! مالک اوليه ساختمون يک کمپاني بين‌المللي به نام سوئیس ری بود که اين ساختمان رو به عنوان دفتر مرکزي براي کار در انگليس می خواستن. به همين دليل اسم ساختمون شد"برج سوئيس ري"(Swiss Re Tower)اما این عنوان رسمی نبود و در واقع شرکت سوئيس ري هشت طبقه اداري وسط ساختمون رو در اختيارگرفته و طبقات دیگه اجاره داده شده‌ تا به نيازهاي آینده شرکت پاسخ بده! میگن سال ۲۰۰۶ این بنا ۶۰۰ ميليون پوند قيمت‌گذاری شده بود !حالا من نمیدونم دیگه درسته یا نه ولی گویا چندتا شرکت مشهور دیگه هم اومدن و شریک شدن و اینا!

 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ساختمان , سوئیس ری-نورمن فاستر ,برج خیارشور ,شرکت سوئیس ری، ,برج پایدار ,برج سوییس ری ,برج لندن,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی پل تاور بریج لندن،انگلستان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد