خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی تاریخ تحول معماری نیمه اول قرن بیستم

   تعدادبرگ: 26 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  3


بررسی تاریخ تحول معماری نیمه اول قرن بیستم
 
تکنولوژی ، عنصر اصلی ایجاد انقلاب در معماری
 
  ارزیابی سده بیستم، از آنجا که ما آخرین سالهایش را از سر می گذاریم و نتیجتاً در شکل گیری ما مؤثر است، احتمالاً از ارزیابی و توصیف هر سده دیگری در تاریخ بشر دشوارتر است. کاربست فولاد و بتون در ساختمان ها، که فقط بخشی از آن در اواخر سده نوزدهم شناخته شده بود، در سده بیستم به مراحل کمال می رسد. معماری مانند نقاشی و پیکرتراشی، در اثر استفاده از مصالح صنعتی و سرمشق حاصل از اجرای کار صرفاً تخصصی توسط ماشینها، دستخوش انقلاب شد. تضادهای بنیادی و حرکت در جهت خلاف سنت ها، سبک هایی در معماری، به وجود آوردند که در گذشته بی سابقه بودند. معماری همراه با تمام هنرهای دیگر، در زیر سیطره تکنولوژی نوین قرار می گیرد. معماران صاحب نبوغ از ماشین و قدرت بالقوه اش برای الهام گرفتن اشکال نو، استقبال کردند. به بیان درست تر معماری و مهندسی به هم نزدیک تر شد. در هر حال ما در تاریخ معماری نوین چشمگیرتر از گذشته با نوعی تضاد بین کشش فردی هنرمند به تجربه شخصی و نیاز به طرحهای گسترده، عمومی و غیرشخصی که یک شکلی را بر شهرهای بزرگ تحمیل می کنند، روبه رو می شویم.
تاریخ تحول معماری هنر نوین (آرت نووو) : / سیر تکامل و نابودی آن
 
  ما در معماری نمایشگاهی و ساختمان های تجاری ریچارد سن و سالیوان شاهد  حرکت در جهت یک معماری عملاً مفید با ابعاد بسیار بزرگ و گنجایش هزاران نفر بوده ایم. استخوان بندی های فلزی ساختمان های آمریکائیان، مانند کتابخانه سنت ژنویو اثر لابروست، در نُسجی پوشانیده شده بودند که سبک های سنتی را به یاد  می آورند، هر چند سالیوان عمیقاً به طراحی تزئینات معماری مستقل از سنت علاقه مند بود. از این لحاظ او نماینده بزرگ آمریکا در یک جنبش بین المللی بود که فرانسویها آن را آرت نووو (هنر نوین) می نامیدند.
 
  هنر نوین با دوره پست امپرسیونیسم از ۱۸۹۰ تا جنگ جهانی اول و اساساً یک سبک تزئینی متنی بر شکل های موجودات طبیعی، مخصوصاً شکل های القا کننده حرکت و رشد بود. کارمایه غالب و مشخص کننده آن یک خط مواج، سیال و مارپیچ است که به گرد اجزای ساختمان می پیچید یا از آن بالا می رود و به پیچک های کشیده ختم می شود. این سبک به سادگی در ساختمان های فلزی سبک، به کار بسته شد و مخصوصاً در خانه های شخصی بود مورد استفاده قرار گرفت.
 
فرانک لویدرایت / مبتکرترین شخصیت در تکامل معماری نوین
 
  در پایان سده نوزدهم و آغاز سده بیستم، عصر آزمایش گری به روی معماری گشوده شد. برجسته ترین و مبتکرترین شخصیت در تکامل معماری نوین بدون تردید، فرانک لویدرایت است. رایت که به معماری به عنوان پدیده ای «طبیعی» اعتقاد داشت و آن را طرحی نامتقارن در محیط طبیعی می دانست، می کوشید وحدتی آلی (طبیعی) بین نقشه، ساختمان، مصالح کارو محل ساختمان ایجاد کند. شهرت رایت در اروپا، مخصوصاً در هلند و آلمان خیلی سریعتر از آمریکا انتشار یافت. در سال ۱۹۱۰، انتشار مجموعه ای از کارهای رایت در برلین، بر شتاب نابودی آرت نووو افزود و هنرمندان جوان را به مسیر تازه باز گردانید.
بررسی تاریخ تحول معماری نیمه اول قرن بیستم


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی تاریخ تحول معماری نیمه اول قرن بیستم , ,تکنولوژی ، عنصر اصلی ایجاد انقلاب در معماری , , ارزیابی سده بیستم، از آنجا که ما آخرین سالهایش را از سر می گذاریم و نتیجتاً در شکل گیری ما مؤثر است، احتمالاً از ارزیابی و توصیف هر سده دیگری در تاریخ بشر دشوارتر است. کاربست فولاد و بتون در ساختمان ها، که,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری دوران قاجار و پهلوی
پاورپوینت تحلیل و بررسی انواع گنبد در معماری اسلامی
بررسی معماری قاجار پهلوی
پاورپوینت بررسی و تحلیل هنر و معماري دوره سلجوقيان
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری ایران در دوره ایلخانی
پاورپوینت بررسی مبانی فرم و کانسپت در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی فرهنگ و معماري ايران
پاورپوینت بررسی معماری پیش از تاریخ ، عناصر و بناهای شاخص در معماری پیش از تاریخ
پاورپوینت بررسی معماری روم باستان ، عناصر و بناهای شاخص در معماری روم باستان
دانلود بررسی پاورپوینت بیستون و آثار تاریخی ارزشمند آن
دانلود بررسی پاورپوینت معماری یونان باستان
دانلود بررسی پاورپوینت ارگ بم و فضاهای فرهنگی استان کرمان
دانلود بررسی معماری حمام های ایرانی اسلامی
دانلود بررسی پاورپوینت بادگیرها
دانلود بررسی پاورپوینت میدان نقش جهان
دانلود بررسی معماری روم
دانلود بررسی پاورپوینت معماری پارسی
دانلود بررسی پاورپوینت تاریخ مصرباستان
دانلود بررسی پاورپوینت تخت جمشید
دانلود بررسی پاورپوینت حمام گنجعلی خان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد