بررسی نمونه های موردی مراکز آموزشی
مراکز آموزشی
Evelyn Grace school
مدرسه معماری ندرلند
مدرسه معماری اهیو
مدرسه معماری میس وندروهه
مدرسه معماری آرانف
Brixton انگلستان، لندن ، موقعیت :
طراحی: زاها حدید با پاتریک شوماخر
مدیر پروژه: لارس تیچ من
معماری زاها حدید برای اولین بار با اتمام پروژه ای در اینگلند ،مدرسه اویلن گریس در بریکستون ، جنوب لندن ارائه مدرسه ارک خود میتوانست دروازه ای ،شفاف و خوش امد گو به اجتماع موضع شهر و یک فرایند نوزایش باشد.
مدرسه در ۲۰۰۴ پایه گذاری شد برای کار جدا و مختص بچه ها ، مدرسه ها و خانواده ها وزمینه ایجاد اعتبار برای پیشنهاد خلق مدارس جدید ،فرصت خاص برای قرارگیری بچه ها در شهری درونی از راه مدرسه انها ، با هدف کمک به بستن گفت و گوی بین بچه ها با بی فایدگی و یک پس زمینه تاثیر گزارترطراحی برای ۱۲۰۰ دانش اموز ، مدرسه ایویلن گریس قائده کلی مدارس کوچک را با مدارس داخلش حفظ میکندبا مدرسه متوسطه ایولین و گریس هر کدام با ۲۷۰ دانش اموز و مدارس بالا تر با ۳۳۰ دانش اموز هر کدام ازاین ۴ مدرسه کوچکتر متشکل از فضاهایی با عملکرد های بالا هستند که هویت ممتاز هم درونی وهم حارجی را میدهد فضاها سخاوتمندانه محیط طبیعی با حداکثر نور طبیعی را ارائه میدهند،تهویه و شالوده ای بادوام.
اولین مرحله کار در دانشگاه Cincinnati ایجاد یک برنامه توسعه برای دانشکده طراحی معماری، هنر و نقشه کشی که در فضایی به مساحت ۱۳۴۷۰m 2 که یک دانشکده ۴ بخشی را شامل می شود به همراه ۱۱۹۰۰m2 فضای نمایشگاهی، کتابخانه، تئاتر، استودیو و دفاتر اداری. طراحی این مجموعه به صورتی بود که یک فضای ارتباطی بین چهار دانشکده برقرار می کرد. و کمبود فضای قبلی را که اساتید، مدیران و دانش آموزان با آن رو برو بودند را جبران می کرد.
مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام
مؤسسه معماری هلند به یک انسجام معماری دست یافته که باوجود اجزاء مختلف به یک کلیت جذاب و محرک می انجامد. اجزای برنامه به گونه ای به هم متصل شده اند که کارآیی مؤثر داشته باشند و در موارد لازم انطباق های ضروری را ایجاد نمایند. اجزای اصلی مؤسسه که شامل موزه یا سالن نمایش، آرشیو، اتاق کنفرانس و ساختمان مدیریت در۴ ساختمان متفاوت قرار گرفته اند که کارآیی هر کدام از این ساختمان ها از روی ظاهر آنها قابل تشخیص است.