خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت مدرسه معماری

   تعدادبرگ: 175 اسلاید.   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 14800 kb  تعدادمشاهده  37


مقاله کامل مطالعات مدرسه معماری 
 
طرح معماری دو.درحقیقت دومین تمرین جامع فرایند طراحی معماری است.که دانشجویان گرامی با آن مواجه میشواند.از این رو انتظار میرود .وقت ،  حوصله ودقت کافی در تمامی مراحل این درس داشته باشند.در طول ترم ، سیر کامل برنامه تا طرح یک واحد آموزشی مستقل با عملکرد های چند گانه تجربه می شود.در این تمرین باتاکید بر عوامل عملکردی،همجواریها،جزییات داخلی فضا، شرایط بوم محیطی، اقتصاد ساخت، اقتصاد فضا و مسایل فرهنگی و اجتماعی و تآثیرات آ ن در مختصات معماری فضای آموزشی مد نظر قرار خواهد گرفت. دانشجویان در آموخته های قبلی خود، همانند دروس بیان معماری، مقدمات طراحی و طراحی معماری یک با عرصه های مختلف مفهومی و مؤلفه های موثر در طراحی معماری به صورت مجازآشنا شده و سیر از سؤال به جواب را به درستی آموخته و تجربه کرده اند و اکنون قدرت تجزیه وتحلیل ابنیه را از طریق مشاهده مستقیم یا مطالعه نقشه ها وتصاویر دارند.
 
عرصه ی آموزش هنر ومعماری عرصه ی پر رمزو رازی است.
 
 
 
استاد،دانشجو،فضای آموزشی،سبک آموزش،گرایشات والگوها،کدام یک در آموزش هنر ومعماری موثر ترند؟!
 
و سوال اساسی تر اینست که:
مدرسه هنر ومعماری ،باید،هنر ،و،معماری،تولید کند یا،هنر مند،و،معمار،تربیت کند؟!
 
آیا اصل هنر ومعماری آن چیزی است که اساتید ما در دانشکده ها به ما می آموزند؟ یا آنچه که مادر طول زمان وتجربه،خود به درک آن می رسیم؟!
 
دمیدن اراده،خود باوری،آزادگی ، خلاقیت و ایجاده فضایی شکوفا،آرامش بخش و نوآوری لازمه ی یک فضای آموزشی هنر و معماری است.
 
مدرسه هنر و معماری دو هدف عمده دارد:
 
-۱تربیت هنرمند و معمار با انتقال دانش و مهارت های ضروری 
 
-۲تعلیم وی برای استفاده از دانش و مهارت هایی که بدست آورده است.
 فضای مدرسه هنر و معماری:
 
باید بتواند تمامی نیازهای رشد و شکوفایی شخصیت یک هنرمند و معمار آینده را در خود داشته باشد.
 
فضای طراحی مورد نظر اگر چه بیشتر برای آموزش معماری در نظر گرفته می شود ، لیکن برای دستیابی به شیوه های آموزشی موثر و ارزیابی بهتر نقش فضای آموزشی ، نمی توان ماهیت هنری معماری را نادیده گرفت.
 
 از این رو ، حضور رشته های هنری نظیر موسیقی ، نقاشی ، مجسمه سازی ، تاتر ، هنرهای دستی و … در کنار معماری روح شادابی و غنای فضای آموزشی معماری را بیشتر خواهند کرد.
 
فضای آموزشی هنر و معماری باید به گونه ای باشد که فضای کالبدی عناصر بصری آن مشوق خود آموزی ، کارورزی ، رقابت ، خودجوشی ، بازی گونگی ، چالش ، تبادل ، یادگیری طولی و عرضی و … بالاخره فضایی به عنوان خانه دوم دانشجو مطرح شود.
 
 در حال حاضر آموزش هنر و معماری ناشی از فرمالیسم مسلط بر دوران مدرن ومتاثر از فرایند های افراطی و تفریطی دو مدرسه ی بوزار پاریس و باوهاس آلمان است!…
 
جیمز استرلینگ می گوید:
 
“این دو مدرسه قابل انتقاد و رد کردن هستند و بی تردید می بایست راهی ازاین میانه برای آموزش معماری برتر پیدا کرد.”
 
پس در طراحی می بایست به مفاهیم عمده نظام آموزشی پرداخته و مهمتر این که تاثیرات عمده ی عملکردی طرح را در آن نظام پیدا کنیم!
 
.۳ برنامه فعالیت آتلیه:
 مقاله کامل مطالعات مدرسه معماری 
هر طرحی در ابتدای فرآیند طراحی ، نیازمند مطالعات پایه ای متعددی است که مجموعا آنها را “سند مبنای طراحی” می نامد .این مطالعات از امکان سنجی اولیه تا بررسی خصوصیات موثر برطرح را شامل شده و عموما مسائل پیچیده و گسترده ای را در بر می گیرد و پس از آگاهی از آنچه می خواهیم، بر اساس خلاقیت های فردی نظم کلی طرح شکل می گیرد .
برای درس “طراحی معماری دو ” با توجه به رشد آموزشی دانشجویان تا این مرحله و محدودیت های زمانی موجود ؛ این کار به صورت خلاصه شده محدود و در سه مرحله ی  مطالعات گروهی و فردی و طراحی در طول ترم به انجام می رسد
 مطالعات گروهی (گرداوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها )
مطالعات محیط تاریخی ، فرهنگی و اجتماعی: مطالعات مدرسه
شناخت محیط و خلاصه ای از پیشینه تاریخی ، جغرافیای تاریخی ، فرهنگی و اجتماعی ، دین و آئین ، آداب و سنن ، صنایع دستی ، لباس ، قومیتها ، موسیقی ، زبان و لهجه ، فرهنگ و ادبیات ، تاثیرات تاریخ، فرهنگ و خصوصیات اجتماعی بر شکل گیری معماری بومی.  
 مطالعات محیط طبیعی و جغرافیایی :مطالعات مدرسه
شناخت محیط طبیعی و جغرافیایی (اقلیم ، تابش ، باد ، توپوگرافی ، نور ، صدا ، کیفیت خورشید ، تعادل حرارتی ، انرژی ، فضای سبز و… ) تاثیر اقلیم بر شکل گیری معماری بومی وعوامل آسایش نوین ، بررسی مولفه های طبیعی و جغرافیایی محدوده طرح و …
مطالعات محیط کالبدی:مطالعات مدرسه
شناخت محیط کالبدی و عوامل موثر در طراحی سایت ، امکانات و محدودیت های زمین ، توان ها و ضعف های زمین ، خدمات منطقه ای ، شعاع های عملکردی ، مدارس ، دانشگاه ها و آموزشگاه ها ، طرح های آینده شهری منطقه ، پیشبینی جمعیتی ، برآورد کمیت و کیفیت بهربردارن ، حوزه های عملکردی ، حوزه های طراحی و معیار ها ، ارزیابی محدوده طراحی ، رابطه با شهر ، جهت قبله ، دسترسی ، نیرو های سایت و …
 
مفاهیم طراحی ، ضوابط و استاندارد ها:مطالعات مدرسه
 
شناخت اصول ، مفاهیم و الگو های طراحی ، مطالعات فرم و عملکرد ، استاندارد های ملی و جهانی فضا های آموزشی ، دستور العمل ها و آئین نامه های اجرایی ، مبانی نظری فضاهای آموزشی ، ابعاد و استاندارد های انسانی ، فرایند های محیط طراحی ، فضاها و عناصر طراحی ، معماری پایدار ، انرژی های غیر فعال و… .
فضاهای مورد نیاز به دو دسته تقسیم می‌شوند:مطالعات مدرسه
 
۱-فضهای بسته یا سرپوشیده
۲- فضاهای باز
فضاهای بسته یا سرپوشیده:
این فضاها شامل ۵ گروه زیر می‌باشند:
 گروه ۱: فضاهای آموزشی (تحصیلی)
کلاس عمومی (نظری)
اتاق علوم (کلاس و آزمایشگاه)
کارگاه حرفه و فن (برای پسران) – گارگاه هنر
کارگاه خانه داری، خیاطی (برای دختران)
کارگاه سمعی و بصری
گروه ۲: فضاهای پرورشی               
کتابخانه
اتاق فعالیتهای پرورشی
اتاق مشاور تربیتی و تحصیلی
اتاق مربی ورزش و رختکن دانش آموزان
اتاق بهداشت و کمکهای اولیه
نماز خانه
سالن چند منظوره : ( اجتماعات- سخنرانی- امتحانات- نمایش و فیلم)
گروه ۳: فضاهای اداری  مطالعات مدرسه
-دفتر مدیر
-دفتر معاون یا معاونان
-اتاق کارکنان امور دفتری و تکثیر
-انبار بخش اداری
-اتاق استراحت دبیران
-اتاق کار دبیران و ملاقات با اولیای دانش آموزان
گروه ۴: فضاهای پشتیبانی یا خدماتی  مطالعات مدرسه
-توالت و دستشویی کارکنان
-تولات و دستشویی دانش آموزان
-آبخوری دانش آموزان
-انبار وسایل نظافت و شستشو
-انبار وسایل، تجهیزات و لوازم مستعمل
-بوفه
-آبدارخانه
-موتورخانه
توجه: در مدارس به منظور مراقبت از مدرسه، فضایی حدود ۴۰ متر مربع (خالص) برای اقامت خانواده سرایدار در نظر گرفته می‌شود
گروه ۵: فضاهای گردش
-ورودی
-راهرو طبقات
-راه پله‌های ارتباطی
– سطوح زیر ساخت (دیوارها و ستونها)
مقاله کامل مطالعات مدرسه معماری


کلمات کلیدی مرتبط:
شناخت اصول ، مفاهیم و الگو های طراحی ، مطالعات فرم و عملکرد ، استاندارد های ملی و جهانی فضا های آموزشی ، دستور العمل ها و آئین نامه های اجرایی ، مبانی نظری فضاهای آموزشی ، ابعاد و استاندارد های انسانی ، فرایند های محیط طراحی ، فضاها و عناصر طراحی ، معماری پایدار ، انرژی های غیر فعال و… . ,مقاله ک ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد