خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      

Error loading images. One or more images were not found.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی استانداردها ضوابط و معیارهای طراحی مدرسه

   تعدادبرگ: 20 برگ ورد   قیمت: 4000 تومان   حجم فایل: 841 kb  تعدادمشاهده  66


بررسی استانداردها ضوابط و معیارهای طراحی مدرسه
 
بخشی از مطلب
.حداکثر فاصله محل کار از پنجره از دو برابر ارتفاع پنجره بیشتر نباشد. 
2.برای کلاس های مجهز به وسائل سمعی و بصری امکانات تاریک کردن فضا پیش بینی شود.
.3فضاهای داری امکانات سمعی و بصری,چنانچه گنجایش تا حدود 150 نفرباشد. 
4.برای گنجایش های بیشتر از 150 نفر باید از نور مصنوعی استفاده شود و تمهیداتی برای کنترل مقدار و شدت و ضعف آن اندیشیده شود. 
نسبت ابعاد
گرچه تناسب ابعاد یک فضا از ضابظه های مختلفی پیروی می کند ولی تناسباتی که مورد قبول استانداردهای مختلف برای حداکثر نسبت طول و عرض کتاس درست است,از3/1:1 تا 7/1:1 متغیر است .نسبتی که اکثرا با آن توافق دارند4/1:1 می باشد. 
از نظر ارتفاع در بیشتر موارد 3 مترمتناسب است و نسبت حجم فضا بر نفر برای کلاس های کوچک 5/2 مترمکعب(حداقل)و برای کلاس های بزرگ 5/4 متر مکعب توصیه شده است که به طورکلی برای تامین نور طبیعی و مصنوعی,تهویه و طنین صدا اندازه مناسبی است. 
صدا: استاندارد مقاومت در مقابل عبور صدا برای دیوار های اتاق درس 45-35 dbدسی بل) و برای کف و سقف db 45 در نظر گرفته می شود.می توان به منظور تامین یکنواختی فضا تمهیدات آکوستیکی در بدنه کلاس رامورد نظر قرارداد. حداکثر فاصله بین سخنگو و شنونده وبدون استفاده از وسایل کمکی m 25 است.با این ترتیب که شنوندگان در داخل زاویه 140 درجه ای قرار می گیرند که راس آن محل استقرار سخنگو است. 
شکل:
تقلیل فاصله استاد و دانشجو به حداقل ممکن می تواند مهمترین ضابطه برای طرح اتاق درس باشد چون باعث می شود که ارتباط بین دونفربهترشود,به طوریکه:
.1احتیاج به صدای آرام تر و فشار فیزیکی کمتر 
2.به وسائل سمعی بصری کمتر و کوچکتر و ارزانتری نیاز است. 
- استانداردهای متداول جهانی برای عناصر موجود درکلاس درس,فواصل و اندازه هایی را که در ارتباط و تابعی از یکدیگر می باشند,به شرح زیر مشخص می نماید تا مد نظر طراح قرارگیرد.
 میزوصند لیها   به صورت یکپارچه باشند.
فاصله از دیوار جلو تا پشت صندلی های ردیف اول m 3 باشد. 
فاصله صندلی ها پشت تا پشت cm90 و با فاصله مرکز تا مرکز تا مرکزcm 60 . 
تعداد صند لی ها در هر ردیف تابعی از زاویه مخروط دید است.عرض ردیف کنتر از 7 صندلی: عرض ردیف کمتر از 7 صندلی : عرض کل راهروهای داخل کلاسm 1.80 . 
عرض ردیف بیش از 7 صندلی :عرض کل راهرو های داخل کلاس m 2.40. 
اگر بیش از 50 صندلی در کلاس وجود داردباید درب دومی نیز وجود داشته باشد. 
در مواردی که بیش از 7 صندلی در عرض و تعداد درب ها 2 می باشد,m 0.90 عرض اضافی در انتهای کلاس باید وجود داشته باشد و در غیر این صورت فاصله صندلی عقبی 
با دیوار بیش از 0.60 باشد.
کف کلاس بعد از ردیف هشتم باید شیب دار بوده و ارتفاع آن برای دید مناسب باشد. 
 میزان نور در کلاس ها باید با ابعاد و مساحت آن متناسب بوده و مصالح سقف و دیوارها وکف طوری انتخاب شود که از نظر انعکاس نور و یا صوت مشکلاتی پیش نیاید. 
 فاصله دورترین بیننده به طور معمول در صورت استفاده از تخته گچی یا پرده نمایش به اندازه 6 برابر طول پرده در نظر گرفته شود(فاصله اولین وآخرین ردیف از دیوار جلو 
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی استانداردها , ضوابط و معیارهای , طراحی مدرسه ,استاندارد های مدرسه, بنای مدرسه, ضوابط طراحی مدرسه, طراحی آموزشی, طراحی مدرسه, طرح ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه مداد رنگی حق پناه اصفهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه Aarle Rixtel هلند و دو نمونه
پاورپوینت تحلیل معماری مدرسه آزاد APAP و مدرسه بنیاد برادسکو و مدرسه Longyuan
پاورپوینت تحلیل ضوابط طراحی معماری مدرسه برنامه فیزیکی مدرسه و هنرستان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه شبانه روزی در Nimes
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه روستایی El Hobo و مدرسه آلبرت شوایزر
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه روستایی چاپارال و مدرسه تل آویو
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه ابتدایی Itoi و مدرسه Ultimo
پاورپوینت بررسی پنج مزیت طراحی مدرسه پایدار
پاورپوینت بررسی ضوابط استانداردهای طراحی مدارس ابتدایی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه جورجیا اوکیف و مدرسه سن جان رسول
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه پیش دبستانی مدرن LYCS چین اثر Kincang
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مهدکودک و مدرسه هانگزو شنگلی
پاورپوینت بررسی معیارها و ضوابط طراحی مدرسه
پاورپوینت تحلیل و بررسی مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک
پاورپوینت بررسی معماری مدارس فیروزبهرام ، اقابزرگ کاشان و مدرسه باهاوس
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه ابتدایی حق پناه اصفهان ، نمونه موفق مدرسه ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه تینترن استرالیا اثر گروه معماری architectuse
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری مدرسه باهاوس آلمان
پاورپوینت بررسی نمونه های ایده های معمارانه در طراحی مدارس ابتدایی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد