خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      

Error loading images. One or more images were not found.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی و تحلیل مجتمع فرهنگي و سينمايي با رويکرد معماري سبز ،word

   تعدادبرگ: ورد 300 صفحه , عکس   قیمت: 21700 تومان     تعدادمشاهده  50


معماری سبز (به انگلیسی: Green Architecture) یا معماری پایدار یکی از گرایش‌ها و رویکردهای نوین معماری است که در سال‌های اخیر مورد توجه عده زیادی از طراحان و معماران معاصر جهان قرار گرفته‌است. این معماری که برخاسته از مفاهیم توسعه پایدار می‌باشد در پی سازگاری و هماهنگی با محیط زیست یکی از نیازهای اساسی بشر در جهان کنونی است. هدف از ایجاد ساختمان‌های سبز بهبود یافتن آب و هوا، جلوگیری از اتلاف انرژی مصرف شده جهت سرمایش و گرمایش و جلوگیری از اثرات منفی ساخت و ساز بر محیط زیست است

 

 

 

 


فصل اول: چهارچوب تحقيق    4

1-1- تشريح موضوع      5
1-2- ضرورت انجام پروژه     6
1-2-1- بيان مسأله اساسي تحقيق     6
1-2-2- اهداف تحقيق     7
1-2-3- سؤالات تحقيق     8
1-2-4- فرضيه‏هاي تحقيق     8
1-2-5- كمبودها     8
1-2-6-  نيازها     9
1-3- كاربردهاي پروژه     9
1-3-1- جشنواره هاي ساليانه     9
1-3-2- اكران هاي مختلف و همزمان چند فيلم     10
1-3-3- برگزاري همايش هاي مختلف سينمايي     10
1-3-4- تجمع كانون هاي مختلف سينمايي     10
1-3-5- فعاليت بخشي به اوقات فراغت جوانان     10
1-3-6- تمركز و اهميت بخشي به فعاليت هاي سينمايي     10
1-3-7- برگزاري جشنواره وآئين هاي قومي، محلي    10
1-3-8- الگوسازي براي استفاده از معماري سبز    11
1-4- پيشينه پژوهش     11
1-4-1 پيشينه پژوهش در سطح ملي     12
1-4-2 پيشينه پژوهش در سطح بين المللي     12
1-5- نتيجه گيري     12
1-5-1-طراحي يك مجموعه با عنوان مجتمع سينمايي و سينماي تجاري    13
1-5-2-طراحي يك مجموعه با عنوان مجتمع فرهنگي تفريحي    13
1-5-3-کاربردهاي جانبي مجموعه     13

فصل دوم: سينما، هنر، معماري    15

2-1- سينما و هنر     16
2-1-1- هنر و تاريخ     17
2-1-2- شش هنر و هنر هفتم     19
2-1-3- تئاتر و سينما     20
2-1-4- موسيقي و سينما     22
2-1-5- معماري و سينما     22
2-1-6- نقاشي و سينما     24
2-1-7- ادبيات و سينما     25
2-1-8- برآيند     26
2-2- سينما و معماري     27
2-2-1- فيلم-  معماري- سينماگران    27
2-2-2- فيلم- معماري-  معماران    30
2-2-3- فيلم- معماري-تجربيات معماران    33
2-2-4- معماري و سينما: انجمن معماري– لندن    34
2-2-5- تفاوت فيلم و معماري    35
2-2-6- معماري– سينما    36
2-2-7- معماري سينما    37
2-2-8- معماري – سينما – تفاوت ها    38
2-2-9- معماران – سينماگران     38
2-2-10- معماري و فيلم – سخن آخر    39

فصل سوم : سينما در جهان و ايران    41

3-1- تاريخچه سينماي جهان     42
3-1-1- اختراع سينما     42
3-1-1-1- پانوراما    42
3-1-1-2- ديوراما    42
3-1-1-3- فانوس خيال    43
3-1-1-4- نقاشي هاي متحرك    42
3-1-1-5- اتاق تاريك    43
3-1-1-6- عكاسي    44
3-1-1-7- تصاوير متحرك    44
3-1-1-8- اديسون    44
3-1-1-9- سينما توگراف لوئي مرها    45
3-1-2- سينماي اوليه     45
3-1-3- استوديو    46
3-1-4-سالن هاي بعدي سينما    46
3-1-5- پيدايش تلويزيون     47
3-2- تاريخچه سينماي ايران     47
3-2-1- سابقه هنرهاي نمايشي در ايران     47
3-2-2- تکيه دولت اولين آمفي تئاتر ايراني     48
3-2-3- ورود سينما به ايران     49
3-2-4- نخستين سالن سينما در ايران     50
3-2-5- سينما عمومي مي شود     50
3-2-6- آغاز فعاليت فيلمبرداري     51
3-2-7- رونق سينماداري در ايران     51
3-2-8- توليد فيلم ايراني     51
3-2-9- سينماي ناطق در ايران     52
3-2-10- نخستين فيلم ناطق ايراني     52
3-2-11- آغاز کار دوبله در ايران     52
3-2-12- فراگير شدن سالن هاي سينما در ايران     52
3-2-13- پيدايش تلويزيون در ايران     54
3-3- مشکلات سينماي ايران     55
3-3-1- وجوه مختلف بحران در سينماي ايران     55
3-3-1-1- از دست دادن مخاطب     56
3-3-1-2- ضعف و نبود سرمايه گذاري     56
3-3-1-3- بيكاري و بطالت عمر و استعداد دست اندر كاران سينما     57
3-3-1-4- كيفيت پايين و عدم وجود عمق وتنوع در محصولات سينمايي     57
3-3-1-5- نابساماني وضعيت سالن هاي نمايش     58
3-3-1-6- ريشه يابي بحران در صنعت سينماي ايران     59
3-3-1-7- موانع ساختاري توسعه سينما در ايران     59
3-3-1-8- تكنولوژي عقب افتاده     60
3-3-1-9- ظرفيت و توان محدود     61
3-3-1- 10- ضرورت توجه و اقدام عاجل براي خروج سينماي ايران از بحران     62
3-4- عملكرد اقتصادي سينماي ايران در يك دوره ده ساله     66

فصل چهارم : سينما – اجتماع – فرهنگ    69

4-1- بررسي کارکردهاي اجتماعي- فرهنگي سينما     70
4-1-1- اهميت ارتباط اجتماعي     70
4-1-2- رسالت ها و وظايف وسايل ارتباط جمعي     70
4-1-3- سينما بعنوان يک وسيله ارتباط جمعي     72
4-1-3-1- سينما و تئاتر     74
 4-1-4- زبان سينما بعنوان زبان بين المللي و تأثير گذار     75
4-1-5- سينما بعنوان زبان اجتماعي فرهنگي خاص يک قوم     75
4-2- بررسي جنبه هاي مختلف سينما     76
 4-2-1- سينما و روايت     76
 4-2-2- سينما بعنوان هنر     76
 4-2-3- نشانه ها و دلالت در سينما     78
 4-2-4- سينما و زمان     79
 4-2-5- سينما و حرکت     80
 4-2-6- سينما و نور     81
 4-2-7- سينما و معماري     81
 4-2-8- سينما و واقعيت     82
 4-2-9- سينما و صنعت     84
 4-2-10- سينما و اقتصاد     85
 4-2-11- سينما و سياست     85

فصل پنجم : سالن هاي سينما    87

5-1- تاريخچه سالن هاي سينما در جهان     88
5-1-1- خانه و شکل يک نوع ساختمان جديد     88
5-1-2- از بازار مکاره تا مکان هاي خيال انگيز ساختمان هايي براي نمايش فيلم     88
5-1-3- تأثير فضاي باز در سينما     90
5-1-4- سبک آرت دکو – مکان هايي رويايي تا مکان هاي جريان مند     91
5-1-5- مدرنيسم و سينما     93
5-1-6- اکسپرسيونيسم – فيلم ومعماري     96
5-1-7- سينماي مدرن – معماري نور و جريان     98
5-1-8- سينماي انتهاي قرن بيستم     99
5-1-9- سينماي آموزشي – موزه ها – سينماي آيماکس     101
5-1-10- آينده     103
5-2- تاريخچه سالن هاي سينما در ايران     104
5-3- تاثير تکامل سينما بر سالن هاي نمايش جهان     109
5-3-1- سينماهاي چند سالني يا مالتي پلکس     111
5-3-1-1- تاريخچه مالتي پلکس     111
5-3-1-2- معماري مالتي پلکس     112
5-3-1-3- آپارات خانه در مالتي پلکس ها     114
5-3-1-4- ايمني در مالتي پلکس ها     114
5-3-1-5- سينما يک تفرجگاه عمومي     115
5-3-1-6- تحولات فني در زمينه نمايش فيلم     115

فصل ششم : استانداردهاي سينما    118

6-1- تکنيک سينما     119
6-1-1- محل استقرار ساختمان     119
6-1-2- دستورالعمل ساخت و مديريت سالن ها     120
6-2- تعاريف پايه     122
6-2-1- سيستم نمايش نرمال     122
6-2-1-2- سيستم نمايش اسکوپ     122
6-2-1-3- زواياي ديد     122
6-2-1-4- سطح سرانه     122
6-2-1-5- حجم سرانه     122
6-2-1-6- فضاهاي ضروري     122
6-2-1-7- فضاي مجاز     .122
6-2-1-8- کميسيون نظارت     123
6-2-1-9- زواياي تابش     123
6-2-2- سالن نمايش سينما     124
6-2-2-1- فرم سالن     124
6-2-2-2- زواياي مطلوب براي سالن نمايش     126
6-2-3- ديد     127
6-2-3-1- فواصل ديد     129
6-2-3-2- زواياي تابش و فاصله پروژکتور نسبت به پرده     131
6-2-3- سقف     134
6-2-4- کف     135
6-2-5- بالکن     136
6-2-6- چيدمان صندلي ها در سالن     137
6-2-8- انحناء رديف هاي صندلي     139
6-2-9- ابعاد و فواصل صندلي تماشاگران     139
6-2-9-1- شرايط صندلي هاي چرخدار براي معلولين     144
6-2-10- راهروهاي سالن نمايش     144
6-2-11- ورودي ها و خروجي هاي سالن نمايش     148
6-2-12- پرده نمايش     154
6-2-12-1- پرده عريض     156
6-2-12-2-  سينماسکوپ      156
6-2-12-3-  سيستم هاي 70 ميليمتري     157
6-2-12-4-  ايماکس Imax    157
6-2-12-5- سينه راما Cinerama    157
6-2-12-6- سيرکلوراما     158
6-2-13- ابعاد پرده سينما     158
6-2-13-1- نسبت ابعاد پرده هاي سالن نمايش     158
6-2-13-2- انحنا پرده     159
6-2-13-3- خميدگي پرده     160
6-2-13-4- محل پرده     161
6-2-14- ساير ملاحظات در سالن نمايش     163
6-2-15- آکوستيک     164
6-2-15-1- نحوه تنظيم اکوستيک     171
6-2-16- سالن انتظار     172
6-2-17- اتاق پروژکتور و ملحقات آن     175
6-2-18-  ورودي سينما     177
6-2-19- گيشه بليط فروشي     178
6-2-20- سرويس هاي بهداشتي     179
6-2-21- فضاهاي اداري     180
6-2-22- انبار و اتاق تاسيسات     181
6-2-23- فضاهاي ارتباطي     181
6-2-24- پارکينگ هاي سينما     187
6-2-25- بوفه و رستوران     189
6-2-26- طراحي تالارها     190
6-2-26-1- حجم     190
6-2-26-2- شکل     191
6-2-26-3- پخشايي     192
6-2-26-4- مدت واخنش     193
6-2-26-5- اکوستيک در تالار    193
6-2- 27- تجهيزات تالار     194
6-2-27-1- تجهيزات و روشنايي     194
6-2-27-2- تجهيزات صوتي     194
6-2-27-3- انواع پرده     194
6-2-27-4- آکوستيک در تالار کنسرت     195
6-2-27-5- روش محاسبي ميزان صوت مورد نياز تالارهاي همايش     196

فصل هفتم : معماري سبز    199

7-1- معماري سبز    200
7-2- تاريخچه توسعه پايدار    202
7-2-1- توسعه پايدار و معماري    203
7-2- 2-جايگاه معماري پايدار و سبز در سير انديشه معماري................................................203
 7-3-کليات و اهداف معماري سبز.........................................................................................204
7-3-1- نگاهي به اصول معماري سبز    205
7-3-1- 1- اصل اول: حفاظت از انرژي     205
7-3-1-2- اصل دوم: کار با اقليم    206
7-3-1-3-اصل سوم: کاهش استفاده از منابع جديد    206
7-3-1-4- اصل چهارم: احترام به کاربران    206
7-3-1-5-اصل پنجم: احترام به سايت    207
7-3-1-6- اصل ششم: کل گرايي    207
7-3-2- دستور العمل اجرايي معماري سبز    207
7-3-3- مصالح سبز    207
7-3-4- طرح پيشنهادي در رابطه با اصول معماري پايدار و سبز و معايب آن    208
   7-3-5- نمونه اي از کاربرد نانو در ساختمان سبز..............................................................208
7-4- نمونه هايي از تکنولوژي سبز در ساختمانهاي سبز    213
7-4-1- برج فانوس دريايي    213
7-4-1-1-کليساي جوبيلي    214
7-4-1-2-تخم هوشمند    216
7-4-1-3-مجتمع سبز سنگاپور    216
7-4-1-4-برج شيکاگو    217
7-4-1-5-برج مسکوني فارو در هلند    218
7-4-1-6-برج اديت در سنگاپور    219
7-4-1-7-برج اسپينکر، انرژي از پياده روه    220
7-4-1-8-نتيجه گيري    221
7-4-2-ساختمان کاونسيل هاوس دوCH2، نمونه اي برجسته در معماري سبز    221
فصل هشتم : مصاديق و نمونه هاي موردي    230

8-1- بررسي نمونه هاي خارجي     231
8-1-1- کاخ جشنواره کن     231
8-1-1-1- بررسي فضاهاي کاخ جشنواره ها     231
8-1-2- مجموعه سينمايي آيمکس لندن     243
8-1-3- مجتمع سينمايي يوفا     246
8-1-4- مرکز سينماي تجربي (گيسو و مژگان حريري- 1999)     249
8-2- نمونه هاي داخلي     250
8-2-1- سينما آزادي: (بابک شکوفي)     250
8-2-2- پرديس سينمايي ملت (کاترين اسپريدف و رضا دانشمير)     254

فصل نهم : مطالعات زمينه اي    260

9-1- مشخصات جفرافيايي    261
9-1-1- مقدمه    261
9-1-2- وضعيت جغرافيايي استان گلستان    261
9-1-3- مختصات جغرافيايي استان گلستان    262
9-1-4-  موقعيت طبيعي شهر گرگان    262
9-1-5-موقعيت و وسعت شهر گرگان    262
9-1-6-مطالعات تاريخي گرگان    263
9-2- مشخصات اقليمي    266
9-2-1-مقدمه    266
9-2-2- وضعيت اقليمي گرگان    266
9-2-2-1- دما    267
9-2-2-2- بارندگي    267
9-2-2-3- باد    268
9-3- روش و اصول كلي طراحي    268
9-4- بررسي سايت پروژه     269
9-4-1- معرفي سايت     269
9-4-1-1- مکان يابي سايت مجموعه     269
9-4-1-2- دلايل انتخاب سايت    269
9-4-1-3- عوامل تأثير گذار در سايت    269
9-4-2-  آناليز اقليمي سايت     271
9-4-3-  آناليز سايت     272
9-4-4- بررسي آلودگي صوتي     273
9-4-5- بررسي ورودي ها    273

فصل دهم : مباني طرح    275

10-1- برنامه طرح     276
10-1-1-مقياس و ريخت شناسي    276
10-1-2-  نشانه شناسي و سلسله مراتب    276
10-1-3-  سبك معماري    276
10-2- کانسپتهاي طرح    277
10-2-1- انعطاف پذيري و حرکت    277
10-2-2- چند بعدي بودن    277
10-2-3- لايه مندي    278
10-2-4- نور    278
10-3-سازه    279
10-3-1- جنس مصالح    279
10-4-نوع و سيستم تأسيسات    279
10-4-1- موتور خانه حرارتي (طبيعي)    281
10-5-برنامه فيزيكي مجموعه    283
10-6-كانسپت هاي طرح   ...    284
10-7-كانسپت نهايي...
 


کلمات کلیدی مرتبط:
شش هنر و هنر هفتم ,- تئاتر و سينما , موسيقي و سينما , معماري و سينما , نقاشي و سينما , ادبيات و سينما , برآيند 26 ,2-2- سينما و معماري ,- سينماگران , معماران , فيلم- معماري ,-تجربيات معماران,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد