بررسی، استانداردهای طراحی نمایشگاه اتومبیل،پاورپوینت
بخشی از مطلب
غرفه میتواند محل تجلی هنری طراح و نشان دهنده سطح دانش و بینش فرهنگی هنری و سلیقه وی باشد. غرفه لباس کارفرماست و طراح موظف است بهترین طرح دوخت را برای آن ارائه دهد.
نجارها، آهنگرها، نقشهکشها، معماران، طراحان داخلی، طراحان صنعتی، طراحانصحنه و لباس، طراحان گرافیک و گاه حتا مهندسان عمران و کامپیوتر، همه خود را در زمینه طراحی غرفه جامع و مانع میدانند در حالی که طراحی غرفه خود میتواند یک رشته مستقل باشد. برخی هنرمندان تصور میکنند طراحی غرفه عملی تفننی است و در کنار کارهایشان به آن میپردازند. این طور هم میتوان نگاه کرد، اما حاصل این رویکرد به هیچ رو غرفه حرفهای نیست.
ایده خلاقانه فرآیند پیچیدهای دارد و ایدهیابی دارای روشهایی است که به مطالعه نیاز دارد. طرح باید مخاطب را در غرفه نگه دارد وپاسخگوی افکار و احساساتش باشد.
باید دانست کارفرما چه هدفی دارد و روی آن تمرکز کرد که به طور حتم به یافتن ایدههای ناب میانجامد. البته باید با حساسیت و دقتی بیش از کارفرما این کار را انجام داد و خواستههایش را به سوی اهداف جدید هدایت کرد. یکی از هنرهای طراح غرفه باید همین باشد که با حساسیتی که دارد به سرعت درک کند چه خواستههایی سره و چه چیزهایی ناسرهاند. برای درک این نکات باید مدت زیادی تحقیق کرد و با خدمات و محصولات به نمایش درآمده، فرآیند کار، یا هر چیز مشابه دیگر در مجموعه کارفرما سروکار یافت.
و.....
فهرست مطالب:
مقدمه
ملاحظات معماری
موزه و نمایشگاه مرسدس-بنز
ویژگی غرفه های نمایشگاهی
ساختمان بنز / کره جنوبی
معماری غیرخطی چیست؟
مارکوس نوواک معماری سیال
استفان پرلا: ابر سطح یا فضای مجازی؟
یادمان گرایی بی وزن: تجسمی از سلول محافظ
معماری سیال: فن آوری طراحی به صورت پارامتری
ابر سطح: معماری دارای اثر متقابل
سازه غیرخطی