خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پروژه انسان طبیعت معماری – سازه در معماری ۱۰۳ اسلاید – سری چهارم – معماری و سازه ها

   تعدادبرگ: 103   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 5853 kb  تعدادمشاهده  5


اینکه بسیاری از روش های متداول در معماری مدرن، در بلند مدت پایدار نیستند، مساله جدیدی نیست. روش های نمونه ای در استفاده مؤثرتر از انرژی و مصالح مورد بررسی قرار گرفته.
اگر چه با درک واضحی از رویه های طبیعی و عملکرد متقابل آنها و چشم اندازی به نیازهای انسان طراحان می توانند ساختمانهایی با طرح مطبوع، کارا، مولد و باز تولید شونده توسط طرح را اجرا کنند.
 

 
کپی برداری از طبیعت چکیده ای از طرحهای خوب طبیعت، علم چند جانبه قدرتمندی است که مشخصاً به یافتن خواصی از مصالح و ساختارها در نتیجه شکل سلسله مراتبی آنها علاقه دارد. علم کپی برداری از طبیعت، ایده های مربوط به: کارائی درجه بندی شده مصالح (مقیاس بزرگ)، پاسخهای هماهنگ (مقیاس بزرگ بسیار بزرگ و بسیار کوچک) مجموعه های کنترل هوشمند (حس و تحریک در همه مقیاسها)، معماری و کارائی اضافی را فراهم می کند.
 
برای دریافت و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…..
 
فهرست مطالب:
 
درسهایی از طبیعت
معماری با الهام از طبیعت
الهام از طبیعت درطراحی سازه های بلند
ساختار تنسگریتی در معماری طبیعت
سیستم های سازه ای
سازه های ماکارونی
منابع
 
 بخشی از مطالب:
 
درسهائی از طبیعت 
 
مثالهای زیادی از زیست شناسی وجود دارد،جایی که پاسخهای پیش بینی نشده حیوانات و گیاهان به دما، رطوبت و سایر تغییرات محیط فیزیکی بر پایه اصول زیستی نسبتاً ساده ای بنا شده است.
اگر چه به اجرا در آوردن راه حل های طراحی با استفاده از این اصول در مواردی است که اندیشه های نوئی برای سازه های دست بشر لازم است.
 
ما مثالهای خاصی از پایداری در طبیعت و منافع با ارزش این راه حل ها برای مخلو قات متفاوت را بررسی می کنیم.با انجام این کار،می فهمیم که جهان طبیعی چگونه با ساختمانهای پایدار سازگار می شود و ما به عنوان مهندسان ساختمان چگونه می توانیم کاربرد واقعی آنها را در اجرای ساختمانهای پایدار ارزش گذاری کنیم.
 
جذابیت تقلید ازطبیعت برای معماران این است که چشم اندازی از تکامل نزدیکتر فرم و عملکرد می دهد. (در این روشنائی، معماری تقلیدی از طبیعت به عنوان توسعه ای از مدرنیسم شناخته شده است.
این علم متعهد شده روشهای جدیدی را ارائه دهد که به وسیله آنها سازه بسیار دقیق تر مطلوب تر از سیستم مکانیکی حاضر به خواسته های مشتری پاسخ دهد و با آنها تقابل داشته باشد.
 
در سطح عمیق تر، به گفته جرج جرینیدیمیس از دانشگاه ردینگ، معماران به سمت این موضوع جذب می شوند، «زیرا ما همه قسمتی از محیط زیست یکسانی هستیم».
او عقیده دارد اصرار بر اینکه ساخت و سازهائی هماهنگ تر با طبیعت انجام دهیم یک اصرار زیستی واقعی است و تنها یک فوریت رمانتیک نیست.
 
اگر چه محدودیتهائی برای تفسیر و درک موضوع از دیدگاه ساختمان،سایر ساختارها و مکانیزم ها وجود دارد. این محدودیتها شامل : ارضاء پیچیدگی های الزامات آئین نامه ای طرح، خاصیت خطی مصالح ساختمانی ای که امروز متداول هستند.
روشی که صنعت ساختمان در توسعه اجزاء به تنهائی و سپس سر هم کردن آنها دارد، سازه های ایمن در مقابل شکست و طبیعت جزء به جزء آماده سازی و اجرای پروژه های پیچیده و کاهش ریسک مرتبط با همه گروه ها هستند.
 
از طرف دیگر علم تقلید از طبیعت ایده هائی را از طبیعت جستجو می کند و سپس آنها را در مسائل بکار می برد. به عنوان مثال، مبانی ولرو به طور مشروحی با این روش کشف و کاربرد ارتباط دارد. در جستجوی راه حل برای مسائل مشکل و غیر قابل حل است که فن شناسان به دنبال الهامات وسیع تری،شامل آنهائیکه از طبیعت گرفته می شوند، می گردند.
علم تقلید از طبیعت فصل مشترک سه روش متفاوت است و بنابر این به درکی از زیست شناسی، فیزیک زیستی و علم مواد نیاز دارد. واضح است که وسعت نظر و گفتگوی چندجانبه می تواند مسائل و موقعیت ها را روشن کند.
 
معماری طبیعی
معماری طبیعی نوعی معماری آمیخته با رنگ است که در اوایل قرن بیستم به عرصه ظهور رسید. معمارانی چون فرانک لوید رایت، آنتونی گادی و رادولف استینر که هر کدام با الهام از طبیعت شیوه ای از این معماری را بنیان گذاشتند.
این شیوه معماری به معنای تقلید صرف از طبیعت نیست بلکه در آن خواسته های بشر بعنوان موجودی خلاق و زنده در نظر گرفته می شود، به انسان فردیت می بخشد و به سازگاری انسان با طبیعت پیرامون و مشخصه های فرهنگی وی کمک می کند.
 
معماری طبیعی از توجه صرف به ابعاد فرهنگی و اجتماعی پا را فراتر گذاشته و جنبه های فیزیکی، روحی و روانی بشر و ارتباط وی با دنیای پیرامون را مد نظر قرار می دهد و در زمانی که معماری روز شدیداْ وابسته به اقتصاد، تکنیک و مقررات است معماری طبیعی این موارد را با ابعاد زیستی، فرهنگی و روحی بشر گره می زند.
 
الهام از طبیعت درطراحی سازه های بلند  
در مورد درختان نیز، وضعیت مشابه است. ساختار کلی درخت، همانند سیستم هسته مرکزی در ساختمان های بلند عمل می کند و این سازه، علاوه به نقش ایستایی، به گونه ای یک سیستم تاسیساتی است. میزان و تعداد کنسول ها در درختان بسیار زیاد است و عمل نیروی حاصل از فشار باد در این پدیده شگفت آور است.
 
ساختار تنسگریتی در معماری طبیعت
سازه باید تابع قوانین طبیعت و تامین کننده الزامات آن باشد و به آن احترام بگذارد هر نوع توسعه یا پیشرفت در مهندسی ساختمان در جهت رسیدن به یک معماری پایدار فقط به کمک قوانین طبیعت امکان پذیر است.
نوعی سادگی ذاتی در طبیعت وجود دارد که اگر بتوان آن را در طراحی سازه به کار بست میتوان مطمئن بود که به ساختمانی پایدار خواهد انجامید.
 
طبیعت به ما درس طراحی سازه می آموزد.طبیعت با قوانین جاری درون خود راه هایی را نشان می دهد که می توان با استفاده از آنها با کمترین اجزاء ترکیبات متنوع و بی انتها از فرمهای سازه ای را به وجود آورد.
برای ایده های جدید در طرح های سازه و معماری ساختمان ها خلاقیت و نوآوری را باید در طبیعت و سازه های تنسگریتی جستجو کرد
 
باید از آنچه که نوآوری فناوری در چند سال اخیر با استفاده از مصالح جدید به همراه داشته است آموخت و این که چگونه با استفاده از کمترین انرژی و مصالح بیشترین کارایی حاصل می شود.
سبکی در ساختمان ها باید خواسته و معیار طراحی باشد. طرح با به کارگیری روشهای جدید باکمترین حجم مقاومت کششی و فشاری بیشتری نسبت به تنشهای وارده ایجاد کرد.
 
باید از طبیعت الهام گرفت جایی که بیشترین تاثیرات با کمترین انرژی ، سعی و تلاش ایجاد شده است.انسان می تواند از طبیعت با استفاده از مصالح ساخته ی دست بشر با همان زیبایی ، مقاومت، اقتصادی بودن، قابلیت انعطاف و در حالی که از حداقل انرژی استفاده می نماید ( تقلید کند.” ).
 
سیستم های سازه ای
سازه با عملکرد شکلی
سیستم سازه با عملکرد برداری
سازه های مقطعی
سیستم سازه با عملکرد سطحی
 
۱- سازه با عملکرد شکلی:
سیستمهای متشکل از مصالح انعطا ف پذیر غیر صلب هستند که در آنها توزیع نیروها تحت تا ثیر طراحی ویژه فرم و پایداری مشخصه فرم قرار می گیرد.
سازه های کابلی ،سازه های چادری ،سازه های بادی ،سازه های قوسی
 
الف-سازه کابلی:
اعضای اصلی که همان کابل ها هستند به صورت کششی عمل می کنند. در این سازه یک دکل قائم یا مایل به صورت متقارن یا نامتقارن وظیفه مهار نیروها ی کششی کابل ها و تبدیل آنها به تنش فشاری و انتقال آن به پی را بر عهده دارد.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
آرچیتکت, الهام از طبيعت درطراحي سازه هاي بلند, انسان و معماری, تحقیق کامل برای درس انسان طبیعت معماری, دانلود رایگان پروژه انسان طبیعت معماری, دانلود پروژه انسان طبیعت معماری, دانلود پروژه های انسان طبیعت معماری, ساختار تنسگريتي در معماري طبيعت, سایت معماری, سایت های بزرگ معماری, سایت های معماری, س,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی طبیعت منبع الهام بخش معماری
پاورپوینت بررسی تاثير فرهنگ بر معماري
پاورپوینت برداشت از طبیعت در طراحی ، سازه در معماری
پاورپوینت بررسی انسان سنگ معماری
پاورپوینت بررسی لانه سازی عنکبوت
پاورپوینت بررسی ایده های و الگوهای تعامل با طبیعت در معماری
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی لانه سازی زنبورعسل و مرغ تاق نصرت
دانلود بررسی پاورپوینت فضای سبز برای مجتمع های مسکونی
دانلود بررسی پاورپوینت بحران طبیعت
دانلود بررسی پاورپوینت کانسپت ، استعاره
دانلود بررسی پاورپوینت امپراطوری مورچه ها و الگو برداری از شهرسازی مورچه ها
دانلود بررسی معماري سبز
دانلود بررسی اصول سامانه ای و فراسامانه ای در معماری
دانلود بررسی تحلیل تعاریف حصری از معماری
دانلود بررسی زیر سامانه های موجود در طبیعت و معماری
دانلود بررسی مبانی شناخت و خلاقیت
دانلود بررسی الگوبرداری از طبیعت
دانلود بررسی ساختمان های سبز
دانلود بررسی معماری بیونیک ( انسان طبیعت معماری )
دانلود بررسی معماری دیجیتال

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد