خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت انرژی خورشیدی در ایران

   تعدادبرگ: 25 اسلاید   قیمت: 7800 تومان     تعدادمشاهده  1


بخشی از مطلب
اگر تنها یک درصد از صحراهای جهان به نیروگاههای حرارتی خورشیدی  مجهز شوند ، همین مقدار برای تولید برق سالانه مورد تقاضای جهان کافی است.
 
                یک سطح 3 الی 4 متر مربعی کلکنور خورشیدی به همراه یک منبع 200-400 لیتری عایق شده می تواند در روزهای متوسط آفتابی حدود 200-300 لیتر آب گرم 60 درجه سانتیگراد تولید کند.
 
                میزان تابش خورشیدی در ایران 2000 kWh/m2/yr   یکی از بزرگترین مقادیر درجهان است که برای نمونه بیش از دو برار میزان تابش متوسط خورشیدی سالانه در آلمان است.
 
                با نصب یک سیستم انرژی خورشیدی شامل 3 کلکتور با سطح هر کلکتور9 مترمربع و ظرفیت منبع 400 لیتر می توان 69% انرژی مورد نیاز برای گرم کردن آب مصرفی یک ساختمان نمونه دو طبقه معمولی با ده نفر سکنه را فراهم کرد.
 
                اگر تنها یک چهارم ساکنان شهر تهران ، اقدام به نصب سیستم های گرمایش خورشیدی نمایند ، درآمد خالص برای اقتصاد ایران در یک دوره 25 ساله به 1800 میلیون دلار خواهد رسید .
 
بد نیست کمی نسبت به این آمار و ارقام حساس باشیم. حتی اگر فرض شود که با دریافت وام از بازارهای مالی بین المللی با نرخ بهره 3% به حمایت از تاسیسات خورشیدی بپردازیم ، با در نظر گرفتن کاهش مصرف سوخت در خانوارهای ایرانی  و قیمت هر بشکه نفت حداقل 40 دلار ، تاسیسات حرارتی خورشیدی به ازای هر ساختمان دو طبقه درآمدی معادل 168 دلار خواهد داشت. و با فرض عمر مفید 25 ساله ، هر یک از تاسیسات خورشیدی می تواند 4200 دلار سود خالص اقتصادی (درآمدهای اضافی نفت منهای سرمایه و هزینه نگهداری) را در این دوره حاصل کند!  تازه از اثرات کاهش گازهای گلخانه ای و آلاینده ها در شهر صرف نظر کردیم و فرصتهای شغلی ایجاد شده از این منظر را نادیده گرفتیم. 
 
این فن آوری ،  تکنولوژی جدیدی نیست. در استرالیا سیستمهای انرژی خورشیدی در دهه  50 میلادی ظهور کرد و اکنون صنعت استرالیا سالانه 1.5 میلیون واحد سیستم آبگرمکن خورشیدی را تولید می کند . دربعضی مناطق شمال استرالیا ، گرمایش آب خانگی تقریبا به طور کامل با به کارگیری انرژی خورشیدی انجام می پذیرد.
 
چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده از آبگرمکن های خورشیدی است که این حرکت را از روستاها و شهرهای کوچک آغاز کرد و در حال  آبگرمکن های خورشیدی به شهرهای بزرگتر نیز راه پیــدا کرده اند.
 
شکی در اثربخشی اکولوژیکی  سیستمهای خورشیدی نیست ؛ کارآیی این منابع نیز اگر چه شاید به طور کامل رفع نیازهای مصرف انرژی کشور را نکند ، اما درصد بسیار بالایی از این نیازها را مرتفع می کند. اما بحث اصلی بر سر مقبولیت اجتماعی این منابع با توجه به کارایی اقتصادی آنهاست .
 
در واقع  سوبسیدهای کلان کنونی برای کنترل قیمت انرژی ، از ایجاد وتوسعه بازاری مساعد برای استفاده از تکنولوژیهای مرتبط با منابع انرژی تجدید پذير ، به ويژه برای سرمایه گــذاران خصوصی ، ممانعت می کند.
 
 
بارقه های امید ، معرفی دو نهاد
 
1.        ازمان انرژیهای نو ایران « سانا » از سال 1374 تلاش خود را برای دستیابی به اطلاعات و فن آوریهای روز دنیا در خصوص استفاده از منابع انرژیهای تجدید پذیر، پتانسیل سنجی و اجرای پروژه های متعدد خورشیدی و . . . آغاز کرد.
 
                سانا عمده فعالیت های تحقیقاتی و اجرایی خود را در بخشهای چهارگانه ای متمرکز کرده است که یکی از آنها انرژیهای خورشیدی است.
 
دفتر طرحهای خورشیدی ، با هدف گسترش فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی و بومی نمودن تکنولوژی آن در داخل کشور و نیز احداث نیروگاههای خورشیدی ، از همان سالهای آغاز فعالیت سانا شکل گرفت.
 
سانا کاهش هزینه های درازمدت نظامِ تولید انرژی و صیانت از محیط زیست و منابع انرژی تجدید ناپذیر از طریق مدیریت منــابع تجدید پذیر انرژی و مدیریت گسترش تولید و مصرف انرژیهای نوین در کشور  را ماموریت خود می داند.
 
2.        انجمن انرژی خورشیدی ایران ، به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقاء علوم و تکنولوژیهای استفاده از انرژی خورشیدی در ایران شکل گرفت و اساسنامه آن در سال 1379 مورد تصویب مجمع عمومی واقع شد.
 
فعالیت های انجمن ، محدود به پروژه های صرف تحقیقاتی و انتشار کتب و نشریات علمی نمی شود و تشکیل گردهمایی های علمی ، ارائه خدمات  پژوهشی ، برگزاری کارگاههای آموزشی  و نیز تشویق، ترغیب  و تجلیل از پژوهشگران و اساتید و محققان ممتاز را نیز شامل می شود.
 
دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم ، مهندسی و معماری و نیز شخصیتهایی که دارای مقام و شأن علمی و تجربی در زمینه های انرژی خورشیدی می باشند، می توانند به عضویت انجمن درآیند.


کلمات کلیدی مرتبط:
بخشی از مطلب ,اگر تنها یک درصد از صحراهای جهان به نیروگاههای حرارتی خورشیدی مجهز شوند ، همین مقدار برای تولید برق سالانه مورد تقاضای جهان کافی است. , , یک سطح 3 الی 4 متر مربعی کلکنور خورشیدی به همراه یک منبع 200-400 لیتری عایق شده می تواند در روزهای متوسط آفتابی حدود 200-300 لیتر آب,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی اقلیم سرد وکوهستانی
پاورپوینت بررسی اقلیم معتدل و مرطوب
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری سرد و کوهستانی
پاورپوینت بررسی اقليم و معماری ايران
پاورپوینت بررسی تنظيم شرايط محيطي
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و تاثیر آن به روی معماری بومی ایران
پاورپوینت بررسی ساختمان‌های کم مصرف EC+
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری شیراز جهت جانمایی سایت بیمارستان
پاورپوینت بررسی اکولوژی در معماری
پاورپوینت بررسی عناصر معماری سنتی و معاصر شهر اردبیل
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی و اقلیمی با توجه به اقلیم ایران
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی جغرافیایی اردکان
پاورپوینت بررسی انرژی باد در محدوده روش‌های MCDM
پاورپوینت بررسی فرآیند ساختمان های سازگار با انسان و طبیعت و معماری دوستدار محیط زیست
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی اقلیم شهر سبزوار
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی اقلیم سیستان و بلوچستان
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی اقلیم شهر تبریز
پاورپوینت بررسی مطالعات اقلیمی شهر بندرانزلی
جدول سوات تحلیل نظام های سه گانه در فضای شهری
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی اقلیم بندر انزلی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد