خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی تاثیر فنگ شویی چینی معماری ایران

   تعدادبرگ: 34 برگ   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 2645 kb  تعدادمشاهده  1


مقدمه
 
از زمان زندگی بشر در غارها تا پیدایش نخستین ساخته های دست بشر و شکل گیری تمدنهای باستان ،تفکر و اندیشه انسان و دید گاه او نسبت به هستی در فضا ها ی زندگی،ظهور می یابد.زمانی او تصویر مو جودات را بر پیکره غارها ، نقش می زند،تا با تسخیر شکل و اندام، بر وجودشان دسترسی یابد و زمانی معماری را به خدمت می گیرد تا خلوتگاهی امن برای زندگی اخروی خویش بیافریند. در دوره ای از تاریخ حکام و امرای قدرتمند، برای نمایش جلال و جبروت دستگاه خویش، احجام و ساختمانهای عظیم و محیر العقول را بنا می نهند و در جایی دیگر معماری به وجود آورنده فضایی است تا روح انسان در آن به پرواز در آید و اندیشه ها و خصلتهای والای انسانی رشد یابد. آنچه در تمام این سیر و تحولات مشهود است ،تمایل و تلاش انسان برای رسیدن به آرمانهای اعتقادی و فکری خویش است و معماری ابزاری است جهت تحقق این هدف.
 
معماری از یک طرف و در تعریفی عام سر پناهی برای انسان در دوره های مختلف پدید می آورد و از طرف دیگر زمینه های لازم برای رشد و سعادت و کمال او را مهیا می سازد . فرهنگ و تمدن در شرق با جنبه های عارفانه و حکیمانه در می آمیزد  انسان شرقی از یک طرف پای در زمین داردو از طرف دیگر نگاهش بر آسمان است و  اندیشه هایش در پس این نگاه به هستی شکل می گیرد. او گام را از طبیعت پیرامون خود فراتر نهاده ،فاکتور هایی ازلاهوت را به زندگی وارد می کند. بدین گونه، ابزارهای شناخت او از حواس پنجگانه ،افزون تر می گردد. در پی چنین تعریفی از هستی فضاهای زندگی او رنگ معنویت به خود می گیرد و او سعی بر آن دارد تا جنبه های فرا حسی را به درون فضای زندگی خویش راه دهد تا با استفاده از این جنبه ها ،سعادت و کمال زندگی را
به دست آورد.
 
در میان تمدنهای شکل گرفته در مشرق زمین ،تمدن چین به عنوان تمدنی باستانی و پر از رمز و راز مورد توجه اندیشمندان و محققان بسیار قرار گرفته است و شاید این توجه به دلیل ارزش و قداست خاصی است که این تمدن برای انسان و طبیعت قا یل است. چینی ها طبیعت را مادر الهام و نیرو های جاودانه می دانند و این تفکر در آثار هنریشان از جمله نقاشی، سفالگری و معماری به گونه ای بارز مشهود است. سبک و سیاقی که در معماری چین از دوران باستان تا کنون حضورش  مشهود است، فنگ شوی می باشد که در لغت به معنای آب و باد است و اندیشه ای است برای ایجاد تعادل و هار مونی میان ساخته های دست بشر و طبیعت.
 
فنگ شوی چیست؟
 
فنگ شوی هنر استقرار یک بنا (اعم از مسکونی ،تجاری، اداری و …) است به گونه ای که بنا از یک طرف دارای هماهنگی با سایر عناصر مصنوع پیرامون خود بوده و از طرف دیگر در هماهنگی و تعادل کامل با طبیعت باشد .
 
اگر چه نمی توان کاربرد وسیع فنگ شوی را در تعریف بالا بیان کرد اما به طور حتم می توان گفت این ساده ترین و در عین حال قابل فهم ترین تعریف از فنگ شوی
می باشد .امروزه کاربرد فنگ شوی نه تنها منحصر به تعیین مو قعیت یک بنا نمی باشد بلکه فنگ شوی راهکارهای مختلفی برای مکان یابی فضاهای مختلف خانه، نحوه چیدمان اثاثیه و لوازم به گونه ای که انرژی حیات (چی) در خانه و محل کارتان جریان داشته باشد را ارائه می دهد .حتی برای چیده مان مناسب وسایل روی میز نیز می توان از فنگ شوی استفاده نمود به گونه ای که انرژی های ساطع شده از ناحیه ها و لوازم مختلف همگی در نیل به موفقیت در کار و شهرت وزندگی فردی مفید  و مؤثر واقع شود.در تعیین موقعیت یک بنا بر اساس اصول فنگ شویی عوامل موثر در انتخاب عبارتند از: فرم فیزیکی زمین، شرایط اقلیمی، محل جغرافیایی، وزش باد، جهت های مساعد بر اساس نجوم چینی و ….. (معماری و فرهنگ ۴ ؛ شهریار شقاقی؛۵۷)
 
فنگ شوی در لغت به معنای آب و باد است . دکتر جوزف نیدهام مؤلف کتا ب « علم و تمدن چین » معتقد است که فنگ شویی نتیجه تاثیرات آب و باد است
(معماری و فرهنگ ۴ ؛ شهریار شقاقی؛۵۷ )آب و باد از مهمترین عناصر مورد استفاده در هنر باستانی چین است.  انرژی حیات (چی) بوسیله باد به جریان در می آید و آب زمین را آبیاری و تغذیه می کند و مایه حیات است. سابقه فنگ شوی در چین به زمانهای بسیار  کهن در حدود ۳۰۰۰ سال بر می گردد و هنری تکامل یافته بر اساس شواهد عینی و تجربی در بستر زمان است که توسط اساتید این رشته طی سالیان دراز حفظ شده.آنچه در معماری چین به فنگ شوی مربوط می شود بیشتر جنبه فرا حسی دارد  گر چه اصول طراحی ساختمان همانند تقارن، تعادل، توازن،پستی و بلندی در این هنر مد نظرند اما قواعد و معیارها یی که ریشه در کیهان شناسی چینی دارند چون عدد شانس، جهت های مساعد و میمون، انرژی حیات و … بیشتر از جنبه غیر حسی و متافیزیکی سود می برند.
 
 یین و یانگ (مفاهیم مکمل)                    
 
در تمدن چین یین و یانگ عناصر متضاد خوانده می شوند. یانگ نیروی فعال و مثبت می باشد در حالیکه یین نیثروی منفعل و متفی است؛ در حقیقت یین و یانگ
« عناصر متضاد مکمل» می باشند مانند روز و شب، زن و مرد ،تاریکی و روشنی و …     که وجود هر کدام در وجود دیگری معنا می یابد. بنابراین هنگامی که ما احساس خوبی از زندگی داریم، این عناصر در تعادلند. در طبیعت (در حا لت عادی ) همه عناصر باید متعادل باشند تا برای بشر مفید باشند. یین و یانگ در همه چیز وجود دارد. همچنین اگر عنصری بیش از اندازه یین باشد به سمت یانگ میل می کند و بر عکس. (معماری و فرهنگ ۴ ؛ شهریار شقاقی؛۶۲)جاد تعادل بین یین و یانگ به جریان می اندازد و شرایط مساعد محیطی را برای زندگی مناسب و سالم مهیا می سازد. در قانون فنگ شویی برای رسیدن به شرایط مساعد باید بین یین و یانگ و عناصر پنج گانه (آب، چوب، آتش، خاک و فلز) تعادل بر قرار شود و این اصل پایدار و اساسی در فنگ شوی می باشد.
تاثیر فنگ شویی چینی معماری ایران


کلمات کلیدی مرتبط:
مقدمه , ,از زمان زندگی بشر در غارها تا پیدایش نخستین ساخته های دست بشر و شکل گیری تمدنهای باستان ،تفکر و اندیشه انسان و دید گاه او نسبت به هستی در فضا ها ی زندگی،ظهور می یابد.زمانی او تصویر مو جودات را بر پیکره غارها ، نقش می زند،تا با تسخیر شکل و اندام، بر وجودشان دسترسی یابد و زمانی معماری را به خ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تناسبات طلایی در 7 بنای تاریخی
پاورپوینت بررسی هنر و نقد در لبه مدرنیته
پاورپوینت بررسی از بازنمایی تا شبیه سازیتأثیر مدل سازی اطلاعات ساختمان (SEM) در معماری
پاورپوینت فانوس کمونیست
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی معاصر / هنر معاصر چیست
پاورپوینت بررسی هنر معاصر و نابودی زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی ابزار و جیم داین
پاورپوینت بررسی طراحی و نسبت طلایی در معماری یونان باستان
پاورپوینت بررسی هنر کلاژ مکس ارنست
پاورپوینت بررسی معماری و قوم نگاری ، چرا قوم نگاری در فضای معماری مهم است؟
پاورپوینت بررسی گره و کاربندی
پاورپوینت بررسی معماری سیال تئوری مارکوس نواک
پاورپوینت بررسی مبانی نظری مبحث زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در طبیعت و معماری
پاورپوینت بررسی مبانی فضا و مكان در معماری و شهرسازی
پاورپوینت بررسی مبانی نظریه در معماری از منظر تاریخی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در معماری جلوه های بصری و محرک های روانی
پاورپوینت بررسی مبانی روانشناسی رنگ در معماری
پاورپوینت بررسی ارگونومی و نقش آن در محیط های آزمایشگاهی
پاورپوینت بررسی مبانی زیبایی شناسی در هنر و معماری

Text/HTML
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد