خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت نور در معماری

   تعدادبرگ: 107 اسلاید .   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 4135 kb  تعدادمشاهده  3


    نور در معماری ایران
    نور و رنگ
    نور و نقش
    نور و زمان
    نور به عنوان حضوری مستقل
    نور در بازار کاشان
    کاربرد و بررسی نور در مصر و غرب
    نور در معماری یونان
    نور در معماری آغاز مسیحیت و بیزانس
    نور در سبک گوتیک
    نور در سبک باروک
    نور در معماری مدرن
    ترجمه مقالات انجمن نور پردازی آمریکا
    نور در زندگی شما
    موارد بنیادی نورپردازی
    انواع نورپردازی
    شکلها و فرم های نورپردازی
    طراحی با نور در اتاق نشیمن یا حال
    طراحی با نور در اتاق نهارخوری
    طراحی با نور در آشپزخانه
    طراحی با نور در حمام
    طراحی با نور خارج ساختمان
    منابع و مآخذ
 
 
 
نور در معماری ایران
 
نور کلید درک جهان به لحاظ بصری است.نور بر کیفیت فضا مستقیماً تأثیر میگذارد.بناهای امروزی اغلب نوری گسترده و یکنواخت دارند واز این لحاظ نور پردازی ادراک ساختار فضا را دگرگون نمی کند.نور مناطق خشک و مرکزی ایران درخشنده وشدید است وسایه روشنهایی قوی ایجاد می کند.معماران این مناطق حد اکثر بهره را از نور محیط،در ارزش گذاری معماری برده اند.در فضای بیرون فرم محدب واغلب فاقد چین وشکن وشیار یا برجستگی گنبدها وطاقها طیف وسیعی از سایه-روشن را ایجاد می کند.عناصر اصلی ساختمان ازطریق تورفتگی وبیرون آمدگی با چرخش زاویه سایه تولید کرده و مشخص می شوند.
در ابنیه خاص اغلب از مصالح براق برای پوشاندن دیوارها و گنبدها استفاده شده است. کاشیفنقره،طلا،آینه وسنگ صیقلی،همه نور را منعکس می کنند.سطوح مقرنس ویزدی بندی همچون الماس تراش خورده نوررامی شکنند ومنعکس می کنند.از خاصیت انعکاسی نور و تصویر در آب نیز به کرات استفاده شده است.
نام عمارت چهلستون در اصفهان از آنجا می آید که تصویر ایوان بزرگ آن با بیست ستون در آب استخر مقابل منعکس شده وبدین جهت تعداد ستونها دو برابر به نظر میرسد. در زیرزمینهای خنک وتاریک،که برای استراحت بعدازظهر تابستان مورد استفاده قرار می گرفته اند،حوض قرار می داده اند که علاوه بر ایجاد روطوبت وخنکی،نور ضعیف فضا را به اطراف منعکس کند.
 
در حمامها نیز نورگیرهای سقفی به گونه ای طراحی شده اند که نور خورشید را درون خزینه انداخته ومنعکس کنند.به طور کلی در معماری ایرانی،اکثر اوقات نور در شکل گیری ایده فضا نقش مهمی بازی می کند.نوروآب دو عنصری هستند که اغلب محورها ومراکز اصلی فضا را مشخص می کنند.در باغهای ایرانی کانالهای رو باز آب ، همچون مسیرهای نورانی،هندسه باغ سازماندهی متقارن آن رابه نمایش می گذارند. حوضها در داخل ساختمان،زیر گنبد ومنطبق بر محور عمودی نورگیر اصلی که در رأس گنبد قرار دارد واقع می شوند.در حیاطها نیزآب همواره در مرکز است.
 
نور و رنگ
 
صحبت در مورد رنگ بدون توجه به نور غیر ممکن است.مواد رنگی در واقع نور را تجزیه،بخشی از آن را جذب و بخشی دیگر را منعکس می کنند.آن چه از نور منعکس می شود رنگ نامیده میشود.در نور مصنوعی که دارای طیفی متفاوت با نور خورشید است رنگها به صورت متفاوتی به نظر می آیند.در نور درخشان ایران رنگها به آبی وزرد میل می کنند.این مسأله شاید یکی از دلایل استفاده از این دو رنگ را در کاشیکاری توضیح دهد.در فضاهای بیرونی با عبور دادن نور از شیشه های رنگی افکت های بسیار جذابی تولید شده است.گاه نیز از سنگهای شفاف رنگی در نورگیرهااستفاده کرده اند.نور بر مواد رنگی اثری مخرب دارد.اکثر مواد رنگی تحت تأثیرنور رنگ خود را از دست می دهند.یکی دیگر از علت های استفاده وسیع از رنگهای آبی و فیروزهای در معماری ایران مقاوم بودن این رنگها در مقابل نور خورشید است.نور و رنگ اگر چه به هم وابسته اند، لیکن ماهیتی جدا دارند.ماده روشنایی نور است ونور در طول روز،در شرایط متفاوت آب و هوایی ودر فصول مختلف تغییر می کند.ماده رنگی همواره ثابت است.در مینیاتور تصاویر فاقد سایه هستند.فضای ترسیم شده فضای مطلقی است که مشمول عوامل ناپایداری چون نور نمی شود.در ابنیه خاص دوره صفوی گاه سطوح مزین به کاشی های رنگین با کمترین تو رفتگی وبرجستگی به گونه سطوح مزین به کاشی های رنگین با کمترین تو رفتگی وبرجستگی به گونه ای ایجاد شده اندکه رنگ  آمیزی آنها به مانند مینیاتورمطلق و ثابت به نظربرسد.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پروژه دانشجویی , ,مقاله ,معماری ,عمران ,عناصر جزئیات ,تحقیق , روستا , ,نور ,و, بشر ,تاریخچه ,بهره گیری ,از ,نور, طبیعی ,در, معماری ایران ,نور پردازی ,در, کلیسای ,گوتیک ,عناصر ,نورگیری ,در ,معماری سنتی ,کنترل کننده های ,نور ,رواق: ,تابش بند: ,سایه بان ها: ,سرادق: ,ساباط: ,نورگیرها ,شباک: ,در ,و,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی هندسه فراکتال در معماری
پاورپوینت بررسی تناسبات طلایی در 7 بنای تاریخی
پاورپوینت بررسی هنر و نقد در لبه مدرنیته
پاورپوینت بررسی از بازنمایی تا شبیه سازیتأثیر مدل سازی اطلاعات ساختمان (SEM) در معماری
پاورپوینت فانوس کمونیست
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی معاصر / هنر معاصر چیست
پاورپوینت بررسی هنر معاصر و نابودی زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی ابزار و جیم داین
پاورپوینت بررسی رویاهای معماری و معماری ابزار
پاورپوینت بررسی طراحی و نسبت طلایی در معماری یونان باستان
پاورپوینت بررسی هنر کلاژ مکس ارنست
پاورپوینت بررسی معماری و قوم نگاری ، چرا قوم نگاری در فضای معماری مهم است؟
پاورپوینت بررسی گره و کاربندی
پاورپوینت بررسی معماری سیال تئوری مارکوس نواک
پاورپوینت بررسی مبانی نظری مبحث زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در طبیعت و معماری
پاورپوینت بررسی مبانی فضا و مكان در معماری و شهرسازی
پاورپوینت بررسی مبانی نظریه در معماری از منظر تاریخی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در معماری جلوه های بصری و محرک های روانی
پاورپوینت بررسی مبانی روانشناسی رنگ در معماری

Text/HTML
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد