خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی موقعیت تجاری در استان فارس

   تعدادبرگ: 20/   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 125 kb  تعدادمشاهده  1


موقعیت جغرافیایی 
استان فارس در جنوب ايران بين مدارهاي 27 درجه و 2 دقيقه تا 31 درجه و 42 دقيقه و 50 درجه و 42 دقيقه تا 55 درجه و 36 دقيقه طول شرقي نصف النهار مبدأ واقع شده است. 
اين استان از شمال به اصفهان و يزد ، از غرب به استانهاي بوشهر و كهكيلويه و بوير احمد ، از جنوب به استان هرمزگان و از شرق به استان كرمان محدود است ، وسعت آن در حدود 8/121120 كيلومتر مربع و تقريبا" رقمي معادل 5/7 درصد از مساحت كل كشور را در بر مي گيرد . 
بر اساس آخرين تقسيمات كشوري در سال 1379 استان فارس داراي 19 شهرستان ، 57 شهر ، 62 بخش 184 دهستان و 4378 روستاي مسكوني مي باشد . 
ميزان بارندگي متوسط سالانه در استان فارس از 100 ميلي متر تا 400 ميلي متر متغير است و از نظر آب و هوائي جزء نادرترين مناطق كشور است كه در هر زمان مي توان به نسبت آب و هواي چهار فصل را در آن مشاهده كرد . بيشترين دما در شهرستانهاي لار و لامرد با 45 درجه سانتي گراد و كم ترين دما در شهرستانهاي آباده و اقليد با 10 درجه سانتي گراد زير صفر و دماي هوا در مركز استان ( شيراز ) بطور ميانگين 18 درجه سانتي گراد مي باشد . 
از رودخانه ها و درياچه هاي مهم استان مي توان رودخانه كر ، فهليان ، شاپور ، جره ، قره آغاج ، رودبال و مزايجان و درياچه هاي بختگان ، پريشان ( فامور ) طشك ( نرگس ) مهارلو ، كافتر و برم شور رانام برد . 
استــان فارس بر اساس نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن در سال 1375 در حدود 3/6 درصد از جمعيت كشور را در خود جاي داده است كه اين ميزان برابر با 3817036 نفر مي باشند . 
جمعيت فعال استان در سال 1375 برابر 993 هزار نفر و نرخ رشد استان 7/89 درصد بوده كه در مقايسه با نرخ اشتغال 9/90 درصدي كشور كمتر مي باشد . به عبارت ديگر نرخ بيكاري در استان فارس 8 % درصد بيشتر از نرخ بيكاري در كشور در سال 1375 بوده است ولي با توجه به نتايچ آمارگيري در سال 1378 نرخ بيكاري در استان به رقم 67/12 درصد رسيده است كه در مقايسه با نرخ 5/13 درصدي بيكاري در كشور كمتر بوده است . 
از كل 891 هزار نفر شاغلين استان در سال 1375 حدود 5/56 درصد ( 778 هزار نفر ) در نقاط شهري و 5/43 درصد ( 388 هزار نفر ) در مناطق روستائي مشغول بكار بوده اند . 
شاغلين در بخش خدمات به كل شاغلين استان در سال 1375 برابر با 5/47 درصد بوده است و اين نسبت براي نقاط شهري استان 2/64 درصد بوده است . بنابراين سهم بخش خدمات در اشتغال جمعيت فعال استان بيش از ساير بخشها بوده است . 
جدول زير حجم تحول و نرخ رشد جمعيت استان در مقايسه با جمعيت كل كشور تا سال 1385 را نشان مي دهد . 
جمعيت استان    جمعيت كشور    سال
نفر    نفر    
نفر    نفر    
نفر    نفر    
نفر    نفر    
 
وضعیت اجتماعی 
 
 
 
جمعيت
رتبه استان در كشور    شهري    روستائي    استان
    نسبت به كشور    تعداد ميليون نفر    نسبت به كشور    تعداد ميليون نفر    نسبت به كشور    تعداد ميليوننفر
وضعیت اقتصادی
از سابقه تاريخي مبادلات اقتصادي ايران با ساير كشورهاي جهان به ويژه شرق دور بيش از سه هزار سال ميگردد. 
فارس يا سرزمين پارس كه متصل به خليج فارس مي باشد مبداء حركت كشتي ها به مناطق جنوب شرق آسيا و سواحل آفريقا بوده است . 
در فرون 12 و 13 هجري در دوره سلاطين صفويه ، زنديه و قاجاريه ، فارس مركز مبادلات جنوب بوده است و تأثيرات عميق فرهنگ ايراني و اسلامي در مناطقي از هند ، مالزي ، اندونزي در آسيا و زنگبار در آفريقا از طريق ارتباطات تجاري و اقتصادي انجام ميگرفت . 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
موقعیت جغرافیایی ,استان فارس در جنوب ايران بين مدارهاي 27 درجه و 2 دقيقه تا 31 درجه و 42 دقيقه و 50 درجه و 42 دقيقه تا 55 درجه و 36 دقيقه طول شرقي نصف النهار مبدأ واقع شده است. ,اين استان از شمال به اصفهان و يزد ، از غرب به استانهاي بوشهر و كهكيلويه و بوير احمد ، از جنوب به استان هرمزگان و از شرق ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد