دانلود پروژه،معماری سبک ارگانیک،پاورپوینت
فهرست مطالب
> معرفی سبک ارگانیک
> فرانک لوید رایت
> خانه ی ویلیام ایچ وینزلو
> خانه ی ویلیتس
> خانه ی رابی
> خانه ی ابشار
> ساختمان اداری کارخانه ی واکس سازی جانسن و پسر
> موزه ی گوگنهایم
> آلوار آلتو
> ویلای مایره آ
> غرفه ی فنلاند
> خوابگاه دانشجویان در انستیتوی تکنولوژی ماساچوستس
> تالار شهر سینت سالو
> فرهنگسرای هلسینکی
بخشی از مطلب
آنچه که در مکتب نئوکلاسیسیسم مهم می نماید مسئله ی تفکیک فرم و محتوا است که باعث پدید آمدن دیدگاهی مکانیکی در نظریه ی هنری این مکتب گردید. در دوره ی رمانتیسم نگرش تازه ای در حیطه ی مباحث نظری هنر شکل گرفت. سردمدار این نظریه جدید آؤگوست ویلهلم شلگل بود. او در نوشته های خود نگرش تازه ای را در مورد فرم آثار هنری مطرح کرد. به عقیده ی شلگل فرم آثار هنری را می توان به دو گروه جداگانه تقسیم نمود: فرم مکانیکی و ارگانیکی. به زعم شلگل فرم مکانیکی از بیرون برچیزی که با آن بیگانه است تحمیل می شود در حالی که فرم ارگانیکی همزمان از درون یعنی از خود موضوع و نه از قوانین بیرونی یا نمونه های معین تجویز شده رشد می کند و ساخت و ترکیب مناسب خود را می یابد.
کولریج نیز براین عقیده بود که هنرمند در یک اثر هنری باید درون و بیرون را به وحدت رساند. تلقی وی از فرم ارگانیک به این معناست که اثر هنری پدیده ای واحد و یگانه است و هنرمند باید درصدد آن باشد تا عناصر تشکیل دهنده ی اثر هنری به یک کل واحد برسند. زوی (ZEVI) نیز همسو با اندیشمندان رمانتیک چنین می نویسد: طرح را زمانی می توان ارگانیک نامید که سازماندهی هماهنگی بین اجزا بر طبق ساختار ماده و کاربرد آن وجود داشته باشد. با این تعریف دیگر هیچ نوع تزئینی بیهوده و یا غیر ضروری نخواهد بود.