خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      

Error loading images. One or more images were not found.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: رساله طراحی مجتمع آموزشی معلولان - معماری مجتمع آموزشی معلولان

   تعدادبرگ: 230 برگ ورد - 40 درصد از متون غیر قابل ویرایشند   قیمت: 35000 تومان   حجم فایل: 17 kb  تعدادمشاهده  27


 

230 برگ ورد - 40 درصد از متون غیر قابل ویرایشند

دریافت لینک دانلود 280 مگابايتی بلافاصله پس از پرداخت موفق

 

فهرست مطالب
عنوان

مقدمه---------------------------------------------------------1
بخش نخست: مفاهيم و تعاريف آموزش و پرورش----------------------------3
1-1- تعاريفي از آموزش و پرورش-----------------------------------------------------3
1-1-1- واكاوي نظام آموزش و پرورش در ايران------------------------------------------4
1-1-2- ديدگاههاي نظام تحصيلي----------------------------------------------------5
1-1-2-1- آموزش و پرورش پيش از دبستان--------------------------------------------5
1-1-2-2- نظام آموزشي دوره ابتدائي--------------------------------------------------6
1-1-2-3- نظام آموزشي دوره راهنمايي------------------------------------------------7
1-1-2-4- نظام آموزشي دوره متوسطه-------------------------------------------------8
1-2- تعريفي از مدرسه و چگونگي آن-------------------------------------------------11
1-2-1- وجوه تكامل جسمي--------------------------------------------------------11
1-2-2- تفاوتهاي تربيت دختر و پسر-------------------------------------------------12
 
بخش دوم: مفاهيم و تعاريف معلولیت-----------------------------------13
2-1- تعریف معلولیت--------------------------------------------------------------13
2-2- طبقه بندی معلولیت ها-------------------------------------------------------16
2-3- عوارض ناشی از معلولیت------------------------------------------------------19
2-4- معلولیت بنا به تعریف مرکز آمار ایران--------------------------------------------19
2-5- آمار و ارقام معلولین----------------------------------------------------------21
 
بخش سوم: اصول مکان یابی مراکز آموزشی------------------------------26
3-1- پیشینه مکان یابی-----------------------------------------------------------27
3-2- شاخص های مکان یابی مراکز آموزشی-------------------------------------------28
3-2-1- ماتریس سازگاری----------------------------------------------------------29
3-2-2- ماتریس ظرفیت-----------------------------------------------------------29
3-2-3- ماتریس مطلوبیت----------------------------------------------------------30
3-2-4- ماتریس وابستگی----------------------------------------------------------30
3-3- عوامل موثر در مکان یابی مراکز آموزشی------------------------------------------31
3-3-1- آلودگي صوتي------------------------------------------------------------32
3-3-2- آلودگي هوا---------------------------------------------------------------33
3-3-3- ساير آلاينده هاي محيطي---------------------------------------------------34
3-4- کاربری آموزشی در ارتباط با دیگر کاربریها----------------------------------------34
3-4-1- كاربري آموزشي و كاربري مسكوني--------------------------------------------34
3-4-2- كاربري آموزشي و كاربري فرهنگي--------------------------------------------35
3-4-3- كاربري آموزشي و تجاري----------------------------------------------------35
3-4-4- كاربري آموزشي و كاربري بهداشتي--------------------------------------------35
3-4-5- كاربري آموزشي و فضاي سبز------------------------------------------------36
3-4-6- كاربري آموزشي و شبكه ارتباطي حمل و نقل------------------------------------36
3-4-7- كاربري آموزشي و ديگرتأسيسات شهري----------------------------------------37
3-5- مکان بابی مراکز آموزشی با توجه به عوامل اقلیمی----------------------------------37
3-5-1- باد----------------------------------------------------------------------38
3-5-2- تابش آفتاب--------------------------------------------------------------39
3-5-3- سيل--------------------------------------------------------------------40
3-5-4- زلزله و تكتونيك-----------------------------------------------------------40
3-5-5- ريزش كوه و بهمن---------------------------------------------------------41
3-6- مکان یابی مراکز آموزشی و شعاع دسترسی----------------------------------------41
3-6-1- دسترسي----------------------------------------------------------------42
3-6-1-1- دسترسي يياده----------------------------------------------------------43
3-6-1-2- دسترسي سواره---------------------------------------------------------43
 
بخش چهارم: تئوريهاي سازماندهي و طراحي فضاهاي آموزشي------------------45
4-1- نقش محيط كالبدي در پويايي آموزش و پرورش نوين-------------------------------45
4-2- پويايي و خلاقيت در ساماندهي فضاهاي آموزشي-----------------------------------51
4-3- عوامل آسيب¬زا در مدارس ايران-------------------------------------------------57
4-3-1- پيشنهادهاي مربوط به عوامل فني- معماري-------------------------------------59
4-3-2- پيشنهادات براي بهبود عوامل رفتاري------------------------------------------61
4-4- تاثیر اقلیمهای چهارگانه بر معماری مدارس ایران-----------------------------------62
4-4-1- اقلیم سرد----------------------------------------------------------------62
4-4-2- اقلیم بارانی---------------------------------------------------------------64
4-4-3- اقلیم گرم و خشک---------------------------------------------------------66
4-4-4- اقلیم گرم و مرطوب--------------------------------------------------------68
4-5- ايمن¬سازي ساختمان مدارس در مقابل حريق--------------------------------------70
 
بخش پنجم: تاريخچه مدارس در ايران----------------------------------80
5-1- مدارس قديم----------------------------------------------------------------80
5-2- مدارس سنتي---------------------------------------------------------------87
5-2-1- مدارس صفوي «الگوي كلاسيك مدارس سنتي ايران»-----------------------------88
5-2-1-1- مدرسه خان شيراز-------------------------------------------------------88
5-2-1-2- مدرسه چهار باغ اصفهان--------------------------------------------------89
5-3- مدارس كنوني---------------------------------------------------------------90
5-3-1- پيدايش مدارس جديد------------------------------------------------------90
5-3-2- مدارس خارجيان----------------------------------------------------------95
5-3-3- گسترش مدارس مدرن------------------------------------------------------97
5-4- مدارس فردا---------------------------------------------------------------100
 
بخش ششم: بررسی نمونه های موردی----------------------------------101
6-1- مجتمع آموزشی و فرهنگی احسان---------------------------------------------101
6-2- مدرسه بین المللی اسلو------------------------------------------------------118
 
بخش هفتم: آیین نامه ها و اطلاعات فضایی مدارس-------------------------121
7-1- آیین نامه ایمنی در مدارس---------------------------------------------------121
7-2- ضوابط طراحی برای معلولین--------------------------------------------------130
7-3- بهداشت مدارس------------------------------------------------------------135
7-4- آیین نامه جانمایی فضایی مدارس----------------------------------------------137
7-5- ابعاد و اندازه تجهیزات در مدارس----------------------------------------------140
7-6- ابعاد و اندازه فضایی مدارس---------------------------------------------------152
7-7- طراحي محيطی مناسب براي معلولين جسمي------------------------------------156
 
بخش هشتم: عوامل مؤثر در ساماندهي فضايي و معماري مدارس----------------159
8-1- كلاس درس---------------------------------------------------------------159
8-1-1- تراكم جمعيت كلاس درس-------------------------------------------------159
8-1-2- نور کلاس درس----------------------------------------------------------162
8-1-3- صوت در کلاس درس-----------------------------------------------------164
8-1-4- شرایط حرارتی در کلاس درس----------------------------------------------166
8-1-4-1- فضای داخلی ساختمان--------------------------------------------------167
8-1-4-2- فضای آزاد------------------------------------------------------------167
8-1-5- تهویه کلاس درس--------------------------------------------------------167
8-1-6- مبلمان آموزشی در کلاس درس---------------------------------------------168
8-1-6-1- سطوح عمودی آموزشی--------------------------------------------------169
8-1-6-2- الگوی چیدمان در کلاس درس--------------------------------------------170
8-1-6-3- سازماندهی ردیفی ستونی------------------------------------------------170
8-1-6-4- سازماندهی دایره ای----------------------------------------------------170
8-1-6-5- سازماندهی گروهی-----------------------------------------------------170
8-1-7- رنگ کلاس-------------------------------------------------------------171
8-1-8- فرم کلاس درس---------------------------------------------------------174
8-1-8-1- مربع----------------------------------------------------------------175
8-1-8-2- مستطیل-------------------------------------------------------------175
8-1-8-3- اشکال غیر منتظم------------------------------------------------------175
8-1-9- ابعاد و تناسبات کلاس درس------------------------------------------------176
8-2- فعالیتهای انجام گیرنده در کلاس درس-----------------------------------------177
8-2-1- فعالیتهای شاگردان-------------------------------------------------------177
8-3- تقسیم بندی فضاهای آموزشی-------------------------------------------------178
8-3-1- کتابخانه----------------------------------------------------------------178
8-3-2- فرهنگی ـ نمازخانه-------------------------------------------------------178
8-3-3- اداری (اتاق مربی پرورشی)-------------------------------------------------179
8-3-4- آموزشی (آزمایشگاه علوم)--------------------------------------------------179
8-3-5- کلاسهای آموزشی و عمومی------------------------------------------------180
8-4- فضاهای دبیرستان----------------------------------------------------------181
 
بخش نهم: معرفی سازه و تاسیسات طرح-------------------------------182
9-1- انواع سازه‌هاي مرسوم و متناسب با طرح-----------------------------------------182
9-1-1- اسکلت فلزی------------------------------------------------------------182
9-1-2- محاسن و معايب سازه هاي اسكلت فلزي--------------------------------------183
9-1-3- اجزای ساختمان اسکلت فلزی-----------------------------------------------184
9-2- تاسیسات مكانيكي طرح------------------------------------------------------188
9-2-1-  سیستم حرارت مرکزی تمام آبی--------------------------------------------189
 
بخش دهم: شناخت کلی بستر طراحی---------------------------------193
10-1- معرفی بستر طرح---------------------------------------------------------193
10-1-1- مشخصات جغرافیایی استان-----------------------------------------------193
10-1-2- ویژگیهای جمعیتی استان-------------------------------------------------194
10-1-3- معرفی شهرستان شیراز به لحاظ تاریخی و فرهنگی-----------------------------194
10-1-4- زبان و نژاد مردم فارس---------------------------------------------------196
10-1-5- معرفی شهرستان شیراز از لحاظ جغرافیایی و طبیعی---------------------------196
10-1-5-1- موقعیت پستی ها و بلندی ها--------------------------------------------197
10-1-6- منابع آب--------------------------------------------------------------197
10-1-¬6-1- منابع آب زیرزمینی----------------------------------------------------198
10-2- ویژگیهای آب و هوایی شیراز-------------------------------------------------199
10-2-1- دمای هوا--------------------------------------------------------------200
10-2-2- رطوبت نسبی----------------------------------------------------------201
10-2-3- بارندگی---------------------------------------------------------------202
10-2-4- باد-------------------------------------------------------------------202
10-2-5- سایر عوامل------------------------------------------------------------203
10-2-6- تحلیل شرایط آب و هوایی شیراز-------------------------------------------203
10-2-7- تقویم نیاز سایه و آفتاب--------------------------------------------------205
10-2-8- تأثیر تابش آفتاب بر محیط------------------------------------------------205
10-2-9- تابش آفتاب و انرژی حاصل از آن در فضای خارجی-----------------------------206
10-3- جداول و نمودارهای زیست – اقلیمی شهر شیراز---------------------------------206
10-4- معرفی سایت طراحی-------------------------------------------------------208
10-4-1- کاربری اراضی وضع موجود------------------------------------------------212
10-4-2- ترافیک اطراف سایت-----------------------------------------------------212
10-4-3- محله های اطراف سایت--------------------------------------------------213
10-4-4- خیابان های اطراف سایت-------------------------------------------------214
10-4-5- اماکن شاخص در محدوده اطراف سایت--------------------------------------215
10-4-6- شبکه ترافیکی حمل و نقل------------------------------------------------216
10-4-7- مسیر متروی شیراز------------------------------------------------------217
10-4-8- ایستگاه آتش نشانی نزدیک سایت------------------------------------------218
10-4-9- اقلیم سایت------------------------------------------------------------219
10-4-10- دسترسی های سایت---------------------------------------------------219
10-4-11- پهنه بندی صدا--------------------------------------------------------220
10-4-12- تاثیر همسایگی ها بر سایت----------------------------------------------220
 
منابع و مآخذ--------------------------------------------------221
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مجتمع آموزشی معلولان ,رساله مجتمع آموزشی معلولان,مطالعات,پروژه مجتمع آموزشی معلولان,پروپوزال مجتمع آموزشی معلولان,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran پایان نامه,پایان نامه مجتمع آموزشی معلولان,معماری,دانلود رایگان,طراحی مجتمع آموزشی معلولان, مقاله ,ويژگيهاي, اصول, تاریخچه, مبانی مجتمع آموزشی معلول,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی مدرسه معماری
دانلود مطالعات سير و تحول مدارس ايران
مطالعات طراحی مدرسه معماری
مطالعات و نقشه های طراحی مجموعه آموزشی دخترانه
مطالعات طراحی معماری مهدکودک
مطالعات طراحی هنرستان هنر و معماری
مطالعات طراحی خانه کودک + نقشه های اتوکدی
مطالعات طراحی مهد کودک + نقشه های اتوکدی
دانلود پلان معماری مدرسه/نقشه dwg
دانلود نقشه اتوکد حرفه ای معماری مناسب برای (دانشگاه,هنرستان,مدرسه و...)/نقشه dwg
دانلود پلان کامل معماری مدرسه(بسیار حرفه ای)/نقشه dwg
دانلود پلان کامل معماری مدرسه(بسیار حرفه ای)/نقشه مجموعه-های-آموزشی
مطالعات طراحی معماری مهد کودک
دانلود مطالعات معماری طراحی مدرسه ابتدایی
مطالعات طراحي مدرسه بهينه در مقطع ابتدايي( ناحيه ) 230 ص فایل ورد
دانلود مطالعات طراحی هنرستان
دانلود مطالعات طراحی مدرسه
دانلود مطالعات طراحی مدرسه معماری
مطالعات طراحی مدرسه،دبیرستان
مطالعات طراحی مدرسه با رویکرد تاثیر معماری برافزایش خلاقیت و توانمند سازی دانش آموزان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد